knie aan de grond met bt57 en pirelli dragon evo

Tuutebulles

Die hard MF'er
7 mei 2002
539
0
-
hallo allemaal !!!

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met een bridgestone bt57 voor en een pirelli dragon evo corsa achter een knie aan de grond te leggen zonder onverwachts een schuiver te maken? (voorband was nog goed, kan goedkoop pirelli voor achter krijgen... ga nu geen 2 nieuwe bridgestones bt010 of zo erop leggen want gaan binnenkort op vakantie en daarom super veel snelweg rijden dan rij ik die dure banden vierkant. na vakantie gaan er 2 dezelfde op op)

weet niet of je bij deze banden aanvoelt als je op de grens zit en wil de motor niet meteen in puin rijden... heb hem pas...

iemand een idee???
 
hallo allemaal !!!

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met een bridgestone bt57 voor en een pirelli dragon evo corsa achter een knie aan de grond te leggen zonder onverwachts een schuiver te maken? (voorband was nog goed, kan goedkoop pirelli voor achter krijgen... ga nu geen 2 nieuwe bridgestones bt010 of zo erop leggen want gaan binnenkort op vakantie en daarom super veel snelweg rijden dan rij ik die dure banden vierkant. na vakantie gaan er 2 dezelfde op op)

weet niet of je bij deze banden aanvoelt als je op de grens zit en wil de motor niet meteen in puin rijden... heb hem pas...

iemand een idee???

Waarom zou je in godsnaam je knie aan de grond willen rijden? Is dat niet levensgevaarlijk man :?
 
Ik heb zelf BT57's onder mijn fiets liggen en als ik die goed warm draai, kan ik daar aardig mee door de bocht. De BT57 wordt aardig zacht als ie warm is, ik heb ze dan ook gekocht, omdat ik vrij veel woonwerk kilometers maak en van plan ben met vakantie naar het zuiden te gaan. Heb alleen nog niet het lef gehad om m'n knie uit te steken, zou zonde zijn van mijn mooie knee-sliders... :+
 
nog 1 idiote topic en dvraag... wanneer hout het op..?!?! zorg dat je goed en veilig kan rijden. Kniedown doe je op t circuit en niet op de straat. Heb je nooit een plasje olie in bochten gezien? Of grint..? nooit onder vangrail geweest..?? kap naah met die onzin aub
 
nog 1 idiote topic en dvraag... wanneer hout het op..?!?! zorg dat je goed en veilig kan rijden. Kniedown doe je op t circuit en niet op de straat. Heb je nooit een plasje olie in bochten gezien? Of grint..? nooit onder vangrail geweest..?? kap naah met die onzin aub
Als hij toch wil kneedownen laat hem dan toch.
En waarom zou je op het circuit kneedownen als het
op de openbare weg ook kan.

Ik kan er niks aan doe dat je niet kunt kneedownen.
Dan hoef je toch niet gelijk boos te worden :?
 
nog 1 idiote topic en dvraag... wanneer hout het op..?!?! zorg dat je goed en veilig kan rijden. Kniedown doe je op t circuit en niet op de straat. Heb je nooit een plasje olie in bochten gezien? Of grint..? nooit onder vangrail geweest..?? kap naah met die onzin aub
De vraag gaat niet zozeer over het knie-omlagen, maar eerder over hoever je met een BT57 en een Dragon kan gaan.
 
Als hij toch wil kneedownen laat hem dan toch.
En waarom zou je op het circuit kneedownen als het
op de openbare weg ook kan.

Ik kan er niks aan doe dat je niet kunt kneedownen.
Dan hoef je toch niet gelijk boos te worden :?

ik rij 18 jaar motor dus begin ik niet over kniedown – wheely – uitlaat – enzo
dat is veer achter mij
en ik ben niet boos, ik word allen moet van domme vragen
straks gaan ze vragen “waar kan ik een emmer compressie voor mij motor kopen om op te voeren” of zo
 
De vraag gaat niet zozeer over het knie-omlagen, maar eerder over hoever je met een BT57 en een Dragon kan gaan.

ben zeker.. banden kunnen VEEL meer dan hij zelf
anders stel je zo´n vraag niet
komt misschien beetje hard ( bot ) op, maar jongens kom op.. ga lekker leren veilig rijden. De rest komt van zelf.
k ben in die soep geweest
 
Wat betreft die banden... kan je best wel plat mee, en voor de rest moet je zelf weten of je perse wilt kneedownen. Als je lekker rijdt is het toch ook leuk zonder?
 
Het is over het algemeen toch eerst een kwestie van de knop omzetten en het lef hebben om die knie aan de grond te drukken. Denk dat de meeste huis-tuin-en-keuken-motorrijders met de meeste banden prima uit de voeten kunnen.

Heb zelf gewoon absoluut de lef niet om sommige bochten met 80+ of hoger in te duiken, terwijl je mensen op zulke plekken juiste bij je weg ziet lopen omdat het dus wel kan.

Komt vanzelf en anders maar niet. Als je er maar lol in hebt.
 
geen kneedowns doen hoor...dat is levens gevaarlijk...!!!!

want straks val je... :) en dat wil je niet...

hallo allemaal !!!

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met een bridgestone bt57 voor en een pirelli dragon evo corsa achter een knie aan de grond te leggen zonder onverwachts een schuiver te maken? (voorband was nog goed, kan goedkoop pirelli voor achter krijgen... ga nu geen 2 nieuwe bridgestones bt010 of zo erop leggen want gaan binnenkort op vakantie en daarom super veel snelweg rijden dan rij ik die dure banden vierkant. na vakantie gaan er 2 dezelfde op op)

weet niet of je bij deze banden aanvoelt als je op de grens zit en wil de motor niet meteen in puin rijden... heb hem pas...

iemand een idee???
 
als jij 18 jaar motor rijdt...moet je hier toch meer over kunnen vertellen?

volgens mij kan jij niet wheelien, kneedownen...
en dat soort dingen...

want dat ligt zover achter je...????? :?
wat doe je dan nog op de motor je banden vierkant rijden of poetsen?

ik rij 18 jaar motor dus begin ik niet over kniedown – wheely – uitlaat – enzo
dat is veer achter mij
en ik ben niet boos, ik word allen moet van domme vragen
straks gaan ze vragen “waar kan ik een emmer compressie voor mij motor kopen om op te voeren” of zo
 
ik deed vandaag nog een kneedown met 150 per uur...afslag rijswijk...(broekpolder...)

ken makkelijk..alleen ff zorgen dat je banden warm zijn en dan is er niks aan de hand.

en met jou bandjes kan dat makkelijk hoor, maar eerst ff 5 a 10 km rustig aan...in de bocht..en daarna kan jij met je steppen en/of knie over de grond :)
 
Kneedownen.... Doe je dat niet om je motor rechter op te houden??? En niet alles aan de grond te rijden???

Volgens mij kun je met kneedownen harder door de bocht omdat je je motor nog wat rechter op kunt houden en je dus nog meer over hebt. Ik zou me echt niet te druk maken over of je met die banden kan kneedownen. Dat gaat vast wel. Vooral wel als ze warm zijn en niet als ze koud zijn. Je moet gewoon eerst het gevoel krijgen en dan steeds een beetje verder gaan. En dat ligt echt niet alleen aan je banden.

Overigens heb ik nog nooit gekneedowned, maar ik blijf dan ook in het midden van mijn motor zitten. Als ik heen en weer ga, dan breng ik allemaal onrust op mijn motor, en ik ben zelf al onrustig. Daarbij heb ik nu pas 2x mij toesliders aan de grond gehad, dus eerst de stepjes en als die ver genoeg zijn afgesleten ga ik eens proberen of ik dat niet kan voorkomen door er meer naast te gaan hangen.

Je hoef overigens niet persé heel hard als je een kneedown wilt maken volgens mij, je moet er vooral naast hangen (ja en genoeg snelheid hebben om niet om te vallen uiteraard).
 
als jij 18 jaar motor rijdt...moet je hier toch meer over kunnen vertellen?

volgens mij kan jij niet wheelien, kneedownen...
en dat soort dingen...

want dat ligt zover achter je...????? :?
wat doe je dan nog op de motor je banden vierkant rijden of poetsen?

Ik pest vooral de milieuactivisten met mijn RD :9~
 
Kneedownen.... Doe je dat niet om je motor rechter op te houden??? En niet alles aan de grond te rijden???

Volgens mij kun je met kneedownen harder door de bocht omdat je je motor nog wat rechter op kunt houden en je dus nog meer over hebt.

Vinnik ook + het feit dat je met een knie op de grond een vast referentiepunt hebt, en dus weer veiliger platter kan gaan en dus weer harder kan gaan omdat je veel beter voelt wat je motor doet.
 
hallo allemaal !!!

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met een bridgestone bt57 voor en een pirelli dragon evo corsa achter een knie aan de grond te leggen zonder onverwachts een schuiver te maken?
het lukt mij zelfs op een loodzware triumph daytona (oud model) met bt57's... kniejen, steunen... geen probleem...
maar als je daar routine in krijgt kan ie soms beginnen te glijden... dan wordt het tijd voor iets beters...

op zich zijn bt's wel aardig voorspelbaar kwa glijden...
 
Iedereen maar zeiken over mensen die hun banden vierkant rijden.

Wel, ik rijd mijn banden ook vierkant!
En toch rijd ik niet als een mietje

Mooie-weer-rijders hebben makkelijk praten, maar ik moet dagelijks de stad in en als je dan gelijk de gas openzet en hard gaat remmen (moet wel om nog op tijd te komen, ben langslaper) worden de banden vierkant.

voila, 't is er even uit :)

Overigens heb ik al gekneedowned met Michelin Macadams (ook bij <10°C,en ik weet het dat was dom), en nu met achter een bridgestone bt45.
Het zal dus allemaal wel kunnen.
Heb wel al enkele close calls gehad, en daarom heb ik dat gedoe wat achterwege gelaten. Als je het wat voelt schuiven en je ziet die vangrails...
Nu denk ik van: ik kan het en hoef dus niets meer te bewijzen, dus waarom zou ik mijn leven riskeren?

Kniedown moet je trouwens echt gaan opzoeken, want als je het overal doet en je niet op voorhand controleert op zand, putten,... ga je er vroeg of laat af.
 
Voor een pirelli super corsa s2...achter een bridgstone bt57r(noodbandje)....en zie het gaat....
misc.php


Bijlage: 320x01killerr.jpg
 
Laatst bewerkt:
u heeft het begrepen...nou de kneedown nog :)

het feit dat je met een knie op de grond een vast referentiepunt hebt, en dus weer veiliger platter kan gaan en dus weer harder kan gaan omdat je veel beter voelt wat je motor doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan