knie brace?

LulKoek

koekoek
26 mei 2006
4.976
197
onder den haag
ik lijk wel gek
maar de vraag is
heb ik die nodig met circuid rijden ?
alleen trainingen
voor nu dan

ik begrijp det je je zelf enstig kan blesseren
is het nodig alls je alleen traningen rijd?
wil mezelf niet blesseren
ook jullie niet
ben er wel ff mee bezig wat vinden jullie ervan?

zijn er knie braces vor wijnig?
pf moeten er aangemeten worden?
is een verschil in kosten |(

hoop van jullie te hooren :Z
 
kniekappen zijn voldoende.

knie braces zijn niet nodig tenzij je eerder een knie blessure hebt gehad.
 
Geloof dat die dingen 1400euro waren, of zit ik er helemaal naast? :?
Of je trainingen of wedstrijden rijdt zal weinig uitmaken, vallen kan altijd.

Edit @ hieronder: Oh crap, dan heb ik wat anders in mn hoofd denk :')
 
Laatst bewerkt:
Geloof dat die dingen 1400euro waren, of zit ik er helemaal naast? :?
Of je trainingen of wedstrijden rijdt zal weinig uitmaken, vallen kan altijd.
hat er eentje in handen bij vanwijk
afgeprijst van350+ voor 95 euri
maar moeten ze aangemeten worden
of kan je ook productie kniebraces krijgen zoals nek braces?
duhh *D
 
tis maar net wat je zelf wil.
die van mij zijn aangemeten, maar ik ben ze dan ook nodig.

maar om materiaal te kopen om dingen te voorkomen jah dan blijf je bezig.
kun je net zo goed niet gaan crossen, kniekappen werken best.

maar als jij ze om wil, jah dan is het een kwestie om even te investeren.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de brace nodig voor supermotard of voor crossen?

Ik rij zelf supermoto en heb kniebraces van EVS Vision, ik heb hier al veel baat bij gehad. Hierbij zitten beugels aan de zijkant van je knieën, zodat je knie niet kan overstrekken of erg verdraaien. Ze zijn wel aan de prijs, ze kosten rond de € 350,00 maar heb ze in de aanbieding gezien voor ongeveer € 175,00.

Maar ik ben gestart met bescherming van Dainese met verwijderbare bescherming op mijn heupen, knie en schenen. Dit geeft een goede bescherming, maar een brace is beter.
 
Ik rij met KNiebraqcen van THOR,heb er veel plezier mee.Zorgen er ook voor dat je knie niet verder kan buigen.Kosten ongeveer €115.
 
klopt maar die van thor zijn niet zo heel geschikt voor de cross.
geven weinig ondersteuning bij overstrekken en verdraaien.
 
Nu is Enduro rijden niet hetzelfde als SM, maar in beide gevallen geld "voorkomen is beter dan verhelpen", ik reed ook alleen met kniekappen, had ik met een goede knie brace gereden dan had ik geen gescheurde kniebanden en een kapotte meniscus gehad.
Dan had ik de westrijf¡d kunnen uitrijden. Dan had ik ook de 6 maanden die ik met krukken liep kunnen motor rijden en had ik daarna ook niet nog een lange periode moeten aansterken. Je kunt ze natuurlijk ook kopen als het al te laat is.
 
ja maar het probleem is dat je een cti brace pas vergoedt krijgt wanneer je al problemen met je knie hebt,ik heb een cti brace aangemeten en deze kost 1300 euro plus 50 euro voor een kniebeschermkap.
enigste nadeel is dat ik al een slechte knie had.
als je 2 cti braces wilt die goed passen ben je ruim 1600 euro kwijt.
is een duur geintje maar een cti past wel perfect en is echt superkwaliteit,ik vraag me wel af of andere niet aangemeten braces dezelfde pasvorm en protectie bieden dan cti.
 
Heb ze van Asterisk, super dingen...niet nodig maar puur om te voorkomen.
Via de site kun je zelf uitvogelen welke maat je moet bestellen en dan kun je ze nog wat fijner afstellen. Via Engeland zat ik op ongeveer 550 euro voor een setje. Kost wat, maar beter dan verrotte knie-en
 
Asterisk zijn inderdaad heel goed en de pasvorm is perfect door het striksysteem, veel nauwkeuriger als 3 of 4 banden. In het begin is het wennen en zul je de strikken opnoieuw moeten spannen/lossen, echter daarna geen omkijken meer na.
Ze worden trouwens steeds goedkoper.
 
"nauwkeuriger als 3 of 4 banden"

heb je al eens een aangemeten cti brace aangehad?
de brace die jij bedoelt ken ik eigenlijk niet zo goed maar vind het gek dat je beweert dat 3 of 4 banden zoals bij cti niet nauwkeurig is.
ik blijf erbij dat een cti die 100% goed past dmv aanmeten beter is dan een brace die universeel is.
enigste reden om voor een artistik te gaan is omdat deze een stuk goedkoper is dan een cti brace.
 
Degene die voor CTI (heeft) ontwikkeld heeft ook de ontwikkeling van de Asterisk voor zijn rekening genomen geloof ik.
 
ik heb de artistik brace even opgezocht en moet toch zeggen dat deze er wel goed uitziet kwa stevigheid,heb al meerdere braces gezien waar ik veel minder vertrouwen in heb. heb je zon artistik ook in meerdere pasvormen/maten behalve jeugd en volwassen?
want een brace moet gewoon goed passen anders verliest een brace voor een groot deel zn functie.
is het gedeelte bij je knieschijf de breedte ook te verstellen?
je kunt wel 500 euro uitgeven aan een brace maar als deze niet goed past had je net zo goed met je 500 euro richting kroeg kunnen gaan en een leuk avondje kunnen hebben,dan heb je tenminste nog wat aan het geld gehad.
 
ik heb de artistik brace even opgezocht en moet toch zeggen dat deze er wel goed uitziet kwa stevigheid,heb al meerdere braces gezien waar ik veel minder vertrouwen in heb. heb je zon artistik ook in meerdere pasvormen/maten behalve jeugd en volwassen?
want een brace moet gewoon goed passen anders verliest een brace voor een groot deel zn functie.
is het gedeelte bij je knieschijf de breedte ook te verstellen?
je kunt wel 500 euro uitgeven aan een brace maar als deze niet goed past had je net zo goed met je 500 euro richting kroeg kunnen gaan en een leuk avondje kunnen hebben,dan heb je tenminste nog wat aan het geld gehad.

Ja, je hebt meerdere pasvormen, afhankelijk van je been-maten maak je een keuze voor small, medium, large of x-large en vervolgens kun je met de veters de rest instellen.
 
Ik heb zelf 1 cti knie brace, die kreeg ik vergoed omdat ik maar 1 verotte knie heb. Eigenlijk wil ik er rechts ook 1 maar om nou ff zoveel knaken neer te leggen was ik niet echt van plan.
Maar ik hoorde dat als je eenmaal een brace hebt je elke 2 jaar een nieuwe krijgt vergoed? Weet iemand hier iets meer van? Want dan vraag ik eens of ze niet eentje willen maken voor de andere knie dan op papier
 
Ze zijn weinig artistiek! ze liggen daar maar gewoon.

(ik weet echt niet welk merk. Heb ze gekocht in 1 groot tweedehands off-road-uitrusting pakket. Er zat nog een stel (FLY RACING) kniekappen bij die ik wel gebruik. Maar deze (zie kniebraces (motocross)) heb ik dus over en wil via verkoop gewoon wat terugwinnen op de totaalprijs van dat pakket.)
 
Ze zijn weinig artistiek! ze liggen daar maar gewoon.

(ik weet echt niet welk merk. Heb ze gekocht in 1 groot tweedehands off-road-uitrusting pakket. Er zat nog een stel (FLY RACING) kniekappen bij die ik wel gebruik. Maar deze (zie kniebraces (motocross)) heb ik dus over en wil via verkoop gewoon wat terugwinnen op de totaalprijs van dat pakket.)

zijn cti's ,zijn dus op maat gemaakt voor iemand anders,ik wil graag een brace voor links.
wat zijn je maten omtrek van je bovenbeen?waar kom je vandaan? misschien kan ik ze passen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan