Kniepijn tourmotor maar niet supersport

ianmoto

MF'er
11 feb 2020
130
65
Toch raar, maar een rit landwegen voor 80-100 km heb ik veel pijn in de knieen. Versys 1000 se, zit super natuurlijk, maar toch.
(verlaagd, en geometrie opnieuw af laten stellen) Rijdt heerlijk, maar niet uren.

Maar als ik dezelfde rit, andere dag doe op mijn gsxr-750 geen pijn. Meer druk op mijn armen. Hier houd ik het wel een paar uurtjes vol.

Ik denk alsmaar, met de supersport rem ik 30/70 en op de tourmotor bijna alleen met de benen/knieen.
Zou dat een reden kunnen zijn ?

Trouwens als ik circuit rijd, nooit problemen hiermee, maar dan ben ik helemaal sportief bezig.
Dan voel ik aan het eind van de dag zoals gewoonlijk een moe lijf. (In het dagelijks leven niet echt knie problemen.)
 
Ik zou een fysio raadplegen.
Misschien is juist de scherpere kniehoek van een Supersport voor jou lijf gunstiger dan de hoek die je hebt op een andere motor.
 
Afstelling van rem en koppelingspedaal? Zit je misschien stiekem net een beetje krampachtig je tenen omhoog te houden.

Of anders: richting van je tenen. Ik zie vaak mensen op (super)sport met de tenen naar buiten rijden. Dat zul je waarschijnlijk niet doen op de versys. Hiermee draai je deels je onderbeen en kan dus ook effect op knie hebben.
 
Ah, was met het rempedaal bezig, maar cruisecontrol werkte niet meer. Zit daar zo'n sensor. Gelukkig weer terug kunnen zetten. Goed punt, pedalen op mijn supersport heb ikzelf afgesteld. Gaat makkelijk en waarschijnlijk rij ik ook vaker op de bal van mijn voet. Versys krom ik waarschijnlijk mijn tenen meer en de pedalen in mijn middenvoet. Rem, houd ik denk ik teveel mijn voet omhoog of opzij.
Die steunen van versys kan ik niet zo afstellen, ga ik gelijk achteraan.Iets naar achter plaatsen denk ik. Dank je alvast.
 
Probeer eens na het einde van een rit op de Versys langs een kantoorgebouw of showroom te rijden en dan naar je eigen weerspiegeling te kijken (op een veilige manier). Ik heb wel eens motoren gehad waar m'n zithouding na een paar uur in iets heel ongezonds veranderde.
 
Misschien ben je actiever op de supersport en heb je daardoor meer doorbloeding. En zit je op de versys te stil.
 
Ik denk alsmaar, met de supersport rem ik 30/70 en op de tourmotor bijna alleen met de benen/knieen.
Zou dat een reden kunnen zijn ?


Kan je hier iets meer uitleg over geven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan