Knieschijf gebroken :(

xray71

Die hard MF'er
30 mrt 2003
286
7
Amsterdam
Eind augustus reed ik in Den Haag op een kruising af, waar ik linksaf wilde. Een automobilist voor me stond voorgesorteerd voor rechtdoor, maar bedacht dat hij linksaf wilde op het moment dat ik eraan kwam. Ik schrok en wilde hem ontwijken. Omdat het hard regende was het glad en ik ging direct onderuit.
De motor heeft gelukkig alleen schuifschade, maar ik was die dag zo stom om alleen een motorjack aan te trekken en geen broek. Dat terwijl ik normaal gesproken volledig beschermd rijd.
Na een week bleef ik pijn in m'n knie houden en kon ik m'n been nog steeds niet optillen. Er zijn foto's gemaakt en m'n knieschijf blijkt gebroken te zijn. Ik zit nu in het gips en moet nog 4 weken.
Waarom schrijf ik? Het is vandaag mooi weer geweest en ik had zo graag even willen toeren :) En ook om de moraal weer te geven: Rijd altijd in beschermende kleding, een ongeluk zit in een klein hoekje :(
 
Ja hoor, zul je altijd zien als je een keer geen beschermende kleding draagt!
Dan maar een watje!

Maar goed, je knieschijf gebroken joh? Da's niet mooi!
Beterschap en succes met hertstellen.
 
Man, dat moet pijn gedaan hebben!

Ik zou je maar houden aan het doktorsadvies want zoals je wellicht weet kan ik niet meer hardlopen door zo'n geintje...altijd 3 dagen pijn erna...

Dus goed rusten (overdreven rusten) en laten herstellen anders krijg je er spijt van.
 
goed dat je het zegt, want ik ben geneigd om nu al teveel op het gips te gaan lopen... niet doen dus :(
 
een ongeluk zit in een klein hoekje :(

:^

kging laatst ff snel tanken om de hoek, je kent 't wel, gauw ff jas/handschoenen en helmpie aan.. Getankt, rijd ik terug naar huis, auto ziet me niet.. *knal* motor toto en ikke zwaar gekneust..

Always wear protection 8-)
 
goed dat je het zegt, want ik ben geneigd om nu al teveel op het gips te gaan lopen... niet doen dus :(


Absoluut niet doen!!

Ik was ook altijd zo ..niet aanstellen enzo..

NOGMAAALS RUSTEN RUSTEN het moet helen

Op je benen en gewrichten komt veel gewicht en juist je benen, gewrichten en voeten moet je heel zuinig op zijn..

Bij mij:
Kraakbeen van onderbeen kapot (kan nooit meer hardlopen wat ik vroeger elke dag deed)
2x linker voet gebroken (1 keer met een vechtsport en 1x van de trap)
1x teen gebroken (mee doorgelopen ..is nu enigzins vergroeid)
1x middenvoets beentje rechts gebroken (ook van de trap gevallen)

Ik word er elke dag aan herinnerd...
 
oei dat is minder.
pijnlijk lijkt me.
sterkte ermee en hopen dat ie goed heelt en er geen blijvend letsel is. (zal de verzekering van tegenpartij ook niet blij mee zijn....)

beterschap
 
Lijkt me erg pijnlijk. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar het lijkt de wet van Murphy wel. Je beschermt je eigen altijd zo goed en net dat ene moment.... '(
 
hmm zuur zeg maar veel beteschap en zoals ze hier zeggen goed rusten anders wordt het alleen amar erger hoe moelijk het ook is

greetz het menneke
 
Klinkt bekend....Baksteen heeft ook ooit zijn linkerknieschijf gebroken B|

Helaas is aan de binnenzijde van de knieschijf nu een soort kalkrandje ontstaan, doet erg zeer als je een tijdje erg veel kracht hebt gezet, springen/afzetten en dergelijke, knie lijkt ook erg snel te slijten daardoor.... '(

Sommige dingen/verwondingen kun je forceren, dit soort breuken niet!!!
 
Succes met het herstel!

(we kunnen wel een club van gecrashte mf-ers gaan oprichten lees van zoveel ongelukken de laatste tijd, pfff)
iamwithstupid.gif
 
Beterschap....wellicht een schrale troost: waarschijnlijk had je in het leder dezelfde blessure gehad. Als de kracht van de val loodrecht op de knie was, had je slider deze toch niet tegen gehouden....typisch geval van pech....
 
Terug
Bovenaan Onderaan