knietje aan de grond vraagje

Flame

MF veteraan
17 feb 2002
2.193
0
Schagen
Ik ben vandaag een lekker tijdje aan het bochtjes nemen geweest })

in Alkmaar achter de rabobank oprit randweg,das een mooie bocht. :)

Maar ik heb een vraagje, ik doe nl. iets verkeerd met het proberen te maken van een kneedown.
Ik rijd bijna op de rand ( denk ook niet dat het aan de schuinte ligt) en had me step aan de grond :) (kogeltje onder de step is half weg).
Ik hang redelijk schuin naast de motor en toch krijg ik me knie niet aan de grond :(

Wie heb er een tip met wat ik fout doe :)
 
Je hangt misschien teveel af, deed ik ook wat teveel in't begin.
Gewoon 1 bil van het zadel af en je knie zijdelings uitsteken en niet naar voor (dat gebeurt als je te ver afhangt)

succes
 
Ik had eerst precies hetzelfde, steppie wel, knietje niet.
Nu lukt het wel en wat doe ik anders.....voor mij gevoel helemaal niks.
Ik denk dat je veels te verkrampt erop zit, je moet je meer ontspannen en lekker die bocht doorgaan.


En vind een lekker industrieterrein of een mooie parkeerplaats om te oefenen, succes ermee
 
Je voet een beetje schuin op de pedalen zetten (de achterkant naar de motor toe, en op de 'tip' van je schoen steunen). Indien je je voet gewoon recht laat staan dan steekt je knie meer naar voor dan naar opzij. En half op je zadel zitten natuurlijk.
 
hier nog een met een beschadigd stepje/toeslider en nog gewoon een mooi glimmende kneeslider.

en bevalt me prima zo
 
Veel voorkomend misverstand, veel mensen denken dat als ze het stepje raken, ze ook de knie kunnen. Als je met een GSXR het stepje haalt, ja dan haal je je knie ook wel, maar met bijv. een ZZR600 of zo, zit het stepje vrij laag.

Dus:ver genoeg er naast hangen -> Je kan er in principe niet ver genoeg naast hangen!!! Maar wel die knie naar buiten, en niet naar voren, inderdaad!!!
Er zijn genoeg rijders, die met de knieholte in het zadel hangen, over ver ernaast hangen gesproken. Als je moeite hebt met verzitten, kan je op een recht stuk eens gaan staan, de motor de verkeerde kant schuin leggen, en gaan zitten. Je zit dan al zo'n beetje "goed" op het zadel voor de bocht. De bocht VER doorkijken, GAS GEVEN en doorsturen, met die knie naar buiten dus.

En dan komt een keer dat het lukt!!! Wel banden warm rijden uiteraard..

Grtzz HagaSan, redelijke kneedown-expert, al zeg ik het zelf. 8-)
 
rene stuur me maar een mail...
gaan we wel ff rijden in alkmaar...ik heb wel een aardig kneedown rondje waar je het goed kan oefenen...op de beverkoog...

mail me maar binnenkort...binnen 30 min rij je met je knie aan de grond :)

Moet je ff aan Snelle luier vragen die weet er alles van :+
 
rene stuur me maar een mail...
gaan we wel ff rijden in alkmaar...ik heb wel een aardig kneedown rondje waar je het goed kan oefenen...op de beverkoog...

mail me maar binnenkort...binnen 30 min rij je met je knie aan de grond :)
kan ik er ook nog bij fast nu met leer pakkie *D
 
jahoor jan...ik neem jullie gewoon mee op sleeptouw...

wanneer spreken we af...ff een keer een avondje?

maandag avond wordt het 28 gr...
misschien kunnen we dan wel ff sturen...

ok?
 
Is er dan ook plaats voor ne zzr? zou ook graag wa deftige bochten leren nemen. Maar ben niet zeker dat mijn vering er echt goed voor is ingesteld, en daar ken ik dus niets van...
Waar spreken jullie af? Want ik kom uit België he.
 
jahoor jan...ik neem jullie gewoon mee op sleeptouw...

wanneer spreken we af...ff een keer een avondje?

maandag avond wordt het 28 gr...
misschien kunnen we dan wel ff sturen...

ok?

Als we er dan toch een optocht van maken dan wil ik ook mee op cursus. Maandag avond wordt voor mij alleen een beetje moeilijk. Of het moet wat later op de avond zijn. Ik moet helaas werken tot 19:30.
 
JA je mag zeker mee MAAR om nu eff naar noord
holland te :] :] om hier eff je knie aan de
grond te rijden is denk ik wel een beetje
overdreeven ik denk dat als je het aan
jonas of sigma vraag dat die je ook graag
willen helpen maar als je perse hier naar
toe wilt zeg het maar dan wil ik desnoods.
wel een slaapplaats regelen om een weekeinde
te blijven
 
JA je mag zeker mee MAAR om nu eff naar noord
holland te :] :] om hier eff je knie aan de
grond te rijden is denk ik wel een beetje
overdreeven ik denk dat als je het aan
jonas of sigma vraag dat die je ook graag
willen helpen maar als je perse hier naar
toe wilt zeg het maar dan wil ik desnoods.
wel een slaapplaats regelen om een weekeinde
te blijven
sorry gaat over jb-khan en de andere zuiderbuuren ook btw
 
Ik vond het al een genereus aanbod. Ik wilde maandagavond wel oefenen met het knietje aan de grond, maar om nu direct te blijven slapen :+
 
... als je het aan
jonas of sigma vraag dat die je ook graag
willen helpen maar als je perse hier naar
toe wilt zeg het maar dan wil ik desnoods.


Ik kan ook best wel wat bijleren als het op kneedowns aankomt hoor, dus Sigma kan het je waarschijnlijk beter uitleggen en tonen. Bij mij lukt het, maar of ik het echt goed doe :?

Ik heb trouwens nog nooit een kneedown in het echt gezien en zou ook graag eens met een groepje gaan rijden. Dan kunnen we van elkaar leren ipv. zoals ik nu doe steeds zelf proberen.

Met kneedowns tegen lager snelheden (niet op klaverblad/afrit) heb ik het nog steeds wat lastig en kan ik moeilijk lijn houden.
 
Noord-Holland is idd misschien wat ver :)
Jan, ik vind het in elk geval erg tof dat je me uitnofigd, maar de afstand is wat te groot :-)

Dus Sigma of Jonas? Als jullie het eens zien zitten om ergens te gaan knee-downnen of andere toestanden, let me know!! We hebben hier in Mechelen een industriepark dat er in het weekdn verlaten bijligt, en waar je lekker kan oefenen. Een paar goed bochten en een goed recht stuk.
 
Dus Sigma of Jonas? Als jullie het eens zien zitten om ergens te gaan knee-downnen of andere toestanden, let me know!! We hebben hier in Mechelen een industriepark dat er in het weekdn verlaten bijligt, en waar je lekker kan oefenen. Een paar goed bochten en een goed recht stuk.

mag ik ook mee??? ik wil ook wel eens een knietje aan de grond rijden... ik kom uit zuid-limburg. dus mechelen is wel te doen :)

volgens mij kan het nooit zo heeeeel moeilijk zijn... maar ik weet gewoon geen plek (zonder bomen, paaltjes, vangrails)om te oefenen.
 
mag ik ook mee??? ik wil ook wel eens een knietje aan de grond rijden... ik kom uit zuid-limburg. dus mechelen is wel te doen :)

volgens mij kan het nooit zo heeeeel moeilijk zijn... maar ik weet gewoon geen plek (zonder bomen, paaltjes, vangrails)om te oefenen.

Rotonde??
 
Ik ken al de problemen met die knietjes, een hele goede tip die bij mij werkte was om de bochten op een juist tijdstip in te sturen. Ikzelf reed heel mooi de bochten (vond ik dan...), maar niet zo dat ik ooit mijn knie aan de grond reed, later insturen en het was een fluitje van een cent.

Mensen uit Friesland kunnen overigens gewoon gratis en voornix ;) bij ons een les knee-downs volgen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan