Knietje in de bocht bijna fataal......!!

speedbeast

Die hard MF'er
16 jul 2003
425
0
Apeldoorn
Was lekker op noord mooie bochtjes aan 't maken ging lekker :9
tot dat 'k dacht ff 't knietje aan de grond l(
zet m'n voet aan de zijkant van m'n steppie (lekker ver doorhangen)
dit bleek duss te ver en toen raakte ik de grond maar niet met mijn knie :?
dat was mijn schoen en die raakte klem tussen 't stepje en de grond,
nou kon 'm nog net van de stoeprand afhouden ;)

Dusss eind goed algoed, maarja hoe kan dit ik kan niet schuiner..??
en mijn knie raakt de grond echt niet :?
ben vrij lang 1.90 duss lange benen. iemand enig idee...??
 
alweer een voorbeeld van....kneedown doen..om het kneedown.
er zijn 200 topics te vinden hoe je een kneedown moet doen...dus ik zou ff zoeken als ik jou was.

maarum, wrom doe je het niet beheerst...dus rustiger een bocht in en dan opbouwen? dan heb je ook het probleem niet dat als je schoen de grond raakt je meteen half op je bek gaat...
 
je meent 't :} maarja was ook nie echt een bewuste actie..!!
Geen bewuste actie?

...
tot dat 'k dacht ff 't knietje aan de grond l(
...
en mijn knie raakt de grond echt niet :?
...
:+


Napo is right. Weer een voorbeeld van kneedown om er maar een te maken.
Bouw toch rustig op man, en wacht in godsnaam op beter weer zodat je bandjes wat vergevingsgezinder zijn. Zeker als je het nog niet "kan"..
 
Waarom moet je die knie aan de grond krijgen??, krijg het zelf ook niet klaar na vele pogingen. Het is alleen voor t zicht van anderen en U ego word mischien wat opgekrikt. Alst nie gaat zou ik ook niet blijven proberen, als je jezelf gaat forceren zal de knie wel eens aan de grond komen maar dan volgt mischien de rest van de motor ook.
 
hehe jaa schouder aan de grond da's toch vett........
zeg ik wel waar en wanneer kunnen jullie genieten :9
 
geen paniek als je die knie niet aan de grond krijgt...kheb namelijk zelf ook al vaker ervaren(dan heb ik het natuurlijk niet over de echte motorcoureurs..)dat je zonder knie aan de grond ook af en toe sneller in de bocht kan zijn dan iemand met knie aan de grond.....met mijn 1100 sport hou ik het ook bij 2 banden aan de grond... *D
 
:^ laat iemand je voorrijden -met beter weer- als je het echt graag wilt :) maar forceer het niet anders hebbie strakkies een fulldown :(

O-) een foutje is snel gemaakt heb ik ook ondervonden... ben nu weer wat vertrouwen aan het terug winnen als het weer warmer is gaan we weer wat pogingen ondernemen.... DIT KEER RUSTIG zonder alteveel adrenaline in me flikker
 
O-) een foutje is snel gemaakt heb ik ook ondervonden... ben nu weer wat vertrouwen aan het terug winnen als het weer warmer is gaan we weer wat pogingen ondernemen.... DIT KEER RUSTIG zonder alteveel adrenaline in me flikker


[me]smitjr zou ook wel graag een kneedown willen kunnen, maar eh rij opzich vrij onzeker door bochten wanneer het fris is.
[/me]

Soms zet de voorband een kleinstapje opzij, of de achterband...en tsja dan ga je vanzelf iets rustiger rijden O-) . Ik zou graag een kneedown willen leren, omdat je dat een soort herkenningspunt hebt zo van --aanrijden, beetje ernaast hangen, motor de bocht in kantelen, gas/knie aan de grond, en zo desnoods nog 'afmeten' of je met meer of minder gas zou moeten rijden--

Maar eh echt proberen doe ik wel een keertje op gorinchem, als het goed droog en vrij rustig is :]
 
32370


dit is met relatief lage snelheid gedaan..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan