Knietje

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Hai,

Ben ik lekker aan het lessen, hoor je steeds "knieën tegen de tank, dan hebbie de masjien beter onder controle".

Zit ik hier op MF en stel vraagje over bochies lees ik steeds "knieën tegen de tank, beter voor je controle".

Kijk ie naar de gemiddelde GP zie je al die 300 KM heertjes vrolijk de knietjes naar de grond brengen in de bochtjes.

:? Hoe zit dat nou? :?

Wie oh wie ontrafelt mij dit mysterie?
Mvg
 
Hou je knietjes maar tegen de tank tijdens het lessen, en ga knee-downs maar oefenen als je je rbw hebt :)
 
komt dat je de motor stuurt met het bewegen van je lichaam.

dus hou lekker je benen tegen de tank aan haal je rijbewijs en dan ga je pas een rijstijl aan meten
 
Die gasten in de GP die gaan aan de motor hangen
zodat de motor rechterop blijft waardoor ze dus
harder door de bocht kunnen.
 
Die gasten in de GP die gaan aan de motor hangen
zodat de motor rechterop blijft waardoor ze dus
harder door de bocht kunnen.

Iemand die naast zijn motor :] gaat hangen in een bocht durft gewoon niet schuin te gaan :+ (afgezien van de MotoGP coureurs dan)
 
Die gasten in de GP die gaan aan de motor hangen
zodat de motor rechterop blijft waardoor ze dus
harder door de bocht kunnen.
Is het niet zo dat ze er wel aan moeten gaan hangen omdat die bike zich niet zo makkelijk op z'n kant laat leggen met 200+ km/h. Ding wil alleen maar rechtop en rechtuit!
 
Circuit leren ze je wel om je elleboog tegen je tank te houden zodat je nog voelt wat je motor doet......is gewoon een andere houding om grondspeling te vergroten.
 
Is het niet zo dat ze er wel aan moeten gaan hangen omdat die bike zich niet zo makkelijk op z'n kant laat leggen met 200+ km/h. Ding wil alleen maar rechtop en rechtuit!
ook dat. je zult er flink aan moeten gaan hangen om de motor dan nog van zijn lijn te krijgen. maar het gaat die jongens domweg om grondspeling. als jij naast de motor gaat hangen blijft de motor verder overeind dan dat je kaarsrecht op de motor gaat zitten en met dezelfde snelheid door een bocht gaat.

die racers willen harder door een bocht en dat kan alleen als ze naast de motor gaan hangen. als ze erop blijven zitten hebben ze niet genoeg grondspeling meer of ze kunnen met de beschikbare grondspeling veel minder hard een bocht door.

voor je rijles (en voor normaal straatgebruik) is dit dus niet van toepassing omdat je je motor nooit zo ver laat overhellen dat je grondspeling te kort komt. dan kun je er beter recht op op blijven zitten en je benen tegen de tank aan klemmen omdat je zo meer controle hebt over de motor (met je benen kun/moet je je motor sturen)
 
Als er iets mis gaat als je ernaast hangt valt er ook weinig meer te corrigeren. Maar het ziet er wel gaaf uit!
 
Zorg inderdaad maar eerst dat je je rijbewijs haalt conform de adviezen van de intructeur en daarna kun je gaan experimenteren met knietjes aan de grond etc.

Voor ons als gewoon recreatierijders volk is het gewoon leuk om af en toe je knie aan de grond te rijden, heeft minder nut dan bij de GP rijders. Zelfde bij wheelies, heeft geen nut maar is wel leuk om te doen en staat stoer.
 
voor je rijles (en voor normaal straatgebruik) is dit dus niet van toepassing omdat je je motor nooit zo ver laat overhellen dat je grondspeling te kort komt. dan kun je er beter recht op op blijven zitten en je benen tegen de tank aan klemmen omdat je zo meer controle hebt over de motor (met je benen kun/moet je je motor sturen)
:X

edit: maar met de knieen aan de tank heb je wel meer controle (vooral bij de bijzondere verrichtingen)
 
Nou, dat is dan duidelijk. Wees maar niet bang dat ik het zelf bewust voor mijn rijbewijs ga proberen. Gebeurt vanzelf al ;)

Maar zonder gekheid, was gewoon benieuwd. Kon het gewoon neit met elkaar rijmen.

@silverhead... Problemen met een beginnersvraagje? Of misschien weet jij wel alles al na je examen in september?
 
een motor is een stabiele machine. laat maar eens alles los (of nee, doe eigenlijk nog maar niet) maar dan zou je zien dat je motor gewoon rechtdoor gaat.

door je knieen tegen de tank te drukken vergroot je het contactoppervlak tussen jezelf en je motor, waardoor ie makkelijker te besturen is.
 
Hah, het mooie is dat ik nog NOOIT een opmerking heb gehad over mijn kniën tegen de tank tijdens het lessen. Afgelopen donderdag wel gedaan trouwens, om ervoor te zorgen dat mijn benen niet in de volle, toch wel koude, luchtstroming kwamen.
 
een motor is een stabiele machine. laat maar eens alles los (of nee, doe eigenlijk nog maar niet) maar dan zou je zien dat je motor gewoon rechtdoor gaat.

door je knieen tegen de tank te drukken vergroot je het contactoppervlak tussen jezelf en je motor, waardoor ie makkelijker te besturen is.
Hoezo niet? Tijdens het lessen heb ik zelfs op het zadel gestaan, amazonezit, knieën op het zadel, dat soort dingen. Instrukteur wilde even laten zien dat je echt alles op zo'n ding kan doen, zolang je maar toeren hebt. (maar wel eerst even vragen aan je instrukteur :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan