Knight Rider achterlicht.. legaal?

zal wel verboden zijn.

Maar laat dat je vooral niet tegenhouden en vergeet de blauwe neon aan de onderkant niet :+
 
Bij mij zit het nu een aantal weken op mijn R1. Ziet er echt heel mooi uit. Maar ik heb er ook mijn twijfels over of het legaal is. Het was mij eigenlijk alleen om de knipper lichten te doen ,maar de rest is ook wel geinig.

ik verwacht wel dat ik er eens mee zal worden aangehouden.
 
Het achterlicht, bedoeld in artikel 3.4.42, mag naar achteren niet anders dan door stralen ! ( uit het voertuigregelement! )
Dit is idem bij het remlicht!
 
En als toetje:

Motorfietsen mogen, met uitzondering van richtingaanwijzers en gevarenlichten, NIET voorzien zijn van knipperende verlichting!
 
Tsja, ach....

Als je het mooi vind moet je het er gewoon op doen. Tot zover ik de site heb begrepen kan het apparaatje ook als gewoon achterlicht werken. Wat betreft de wet, ga er maar vanuit dat het typisch naderlands is, het mag er waarschijnlijk wel op, maar het mag niet worden gebruikt. Als hij met een druk op de knop als gewoon achterlicht/remlicht werkt dan zou het risico kunnen nemen. Het feit dat het niet mag worden gebruikt heeft te maken met de hulpdiensten. Op afstand lijkt een modern zwaailicht ook "heen en weer" te bewegen.

Persoonlijk, maar dat puur mijn mening, vind ik deze accesoire net een stapje te ver gaan. Vooral een supersport wordt er volgens mijn mening een beetje kinderachtig van. Het is misschien een leuk ding voor op zo´n rijdende kerstboom als een Honda Golwing die van nature al behangen is met lichten, lampjes, schijnwerpers en reflectoren.

full
 
Ziet er wel mooi uit :)
vooral lightning en richting aangeven.

Maar als je gepakt wordt kun je dadelijk de motor opnieuw ter keuring laten aanbieden, en dan ben je genaaid :/ (en ze naaien je maar al te graag)
 
Hallo mensen,

Natuurlijk kun je het uitschakelen. Het zit zo.
Als ik mijn motor aan zet, doorloopt hij alle speciale verlichting. Daarna heb ik een gewoon achterlicht als van een normale R1. Als ik richting aan geef gaat de pijl naar links of rechts. Als ik rem en richting aan geef dan licht het middelste op en een klein gedeelte van mijn achterlicht knippert.

Dan heb ik nog een schakelaartje om mijn knight rider en nog een speciaal effect in te schakelen.

Ook heb ik de blauwe lichtjes uitgeschakeld. Dit doe je door een draadje wel of niet te verbinden. Ik wilde het niet te bont maken.

Ik vindt het gewoon een prachtig achterlicht. Het is mij echt om de knipperlichten te doen en niet om die flauwekul. Heb altijd de pest aan knipperlichten gehad en dat heb ik nu mooi opgelost!!
 
Hallo mensen,

Natuurlijk kun je het uitschakelen. Het zit zo.
Als ik mijn motor aan zet, doorloopt hij alle speciale verlichting. Daarna heb ik een gewoon achterlicht als van een normale R1. Als ik richting aan geef gaat de pijl naar links of rechts. Als ik rem en richting aan geef dan licht het middelste op en een klein gedeelte van mijn achterlicht knippert.

Dan heb ik nog een schakelaartje om mijn knight rider en nog een speciaal effect in te schakelen.

Ook heb ik de blauwe lichtjes uitgeschakeld. Dit doe je door een draadje wel of niet te verbinden. Ik wilde het niet te bont maken.

Ik vindt het gewoon een prachtig achterlicht. Het is mij echt om de knipperlichten te doen en niet om die flauwekul. Heb altijd de pest aan knipperlichten gehad en dat heb ik nu mooi opgelost!!
Ah dat is ook een mooi idee.. Gewoon aanzetten als je met vrienden oid rijdt, zoniet als een gewoon achterlicht gebruiken.. En zo heb je idd mooie ingebouwde knipperlichtjes.. Nice piece of work :}
 
Afgezien van politie/brandweer.ambulance mogen voertuigen geen blauwe verlichting voeren, dus die achterlichtjes mogen niet.
Ik heb zelfs op TV gezien dat iemand van de weg werd gehaald omdat ie blauwe LEDjes in de ruitesproeiers van z'n auto had gemod...
 
Tsja, ach....

Als je het mooi vind moet je het er gewoon op doen. Tot zover ik de site heb begrepen kan het apparaatje ook als gewoon achterlicht werken. Wat betreft de wet, ga er maar vanuit dat het typisch naderlands is, het mag er waarschijnlijk wel op, maar het mag niet worden gebruikt. Als hij met een druk op de knop als gewoon achterlicht/remlicht werkt dan zou het risico kunnen nemen. Het feit dat het niet mag worden gebruikt heeft te maken met de hulpdiensten. Op afstand lijkt een modern zwaailicht ook "heen en weer" te bewegen.

Persoonlijk, maar dat puur mijn mening, vind ik deze accesoire net een stapje te ver gaan. Vooral een supersport wordt er volgens mijn mening een beetje kinderachtig van. Het is misschien een leuk ding voor op zo´n rijdende kerstboom als een Honda Golwing die van nature al behangen is met lichten, lampjes, schijnwerpers en reflectoren.

(Afbeelding)
Dat dit niet toegestaan is, is al van lang voor dat er "moderne" zwaai/flitslampen waren. Heeft daar dus niets mee te maken.

Enige idee hoe het eruit zou zien als iedereen, auto/motor op die manier zijn achterlicht had en je rijd 's avonds in een drukke stad op een stuk met wat minder straatverlichting :? , dat is de reden.
 
Dat dit niet toegestaan is, is al van lang voor dat er "moderne" zwaai/flitslampen waren. Heeft daar dus niets mee te maken.

Enige idee hoe het eruit zou zien als iedereen, auto/motor op die manier zijn achterlicht had en je rijd 's avonds in een drukke stad op een stuk met wat minder straatverlichting :? , dat is de reden.

daarvoor zijn we "kaaskoppen" te nuchter voor(wat 'n kermis :r )
 
Jullie hebben gelijk. Het is inderdaad een kermis spulletje!! Maar zoals ik al zei het is mij alleen om de pinkers te doen. Die andere flauwekul moet je toch niet gebruiken. En wat betreft die blauwe lichtjes, die heb ik uitgeschakeld!!!!

Het kontje van mijn 2003 R1 ziet er nu gewoon super strak uit!! (alleen jammer van die nr plaat).

Vandaag begin ik aan mijn volgende project. We gaan zo mijn voledig titanium uitlaatsysteem eronder hangen. Arata (full system). Mijn power commander (PC3R) heb ik er eergister al ingebouwd.

Arata (zie link)

http://www.kyleusa.com/catalog/arata_full_exhaust_r1_2002-2003_1224365.htm
 
Klopt, net zoals de neonverlichting die je in autos en scooters zit..mag niet, alleen stilstaand als show!
 
Tsja, ach....

Als je het mooi vind moet je het er gewoon op doen. Tot zover ik de site heb begrepen kan het apparaatje ook als gewoon achterlicht werken. Wat betreft de wet, ga er maar vanuit dat het typisch naderlands is, het mag er waarschijnlijk wel op, maar het mag niet worden gebruikt. Als hij met een druk op de knop als gewoon achterlicht/remlicht werkt dan zou het risico kunnen nemen. Het feit dat het niet mag worden gebruikt heeft te maken met de hulpdiensten. Op afstand lijkt een modern zwaailicht ook "heen en weer" te bewegen.

Persoonlijk, maar dat puur mijn mening, vind ik deze accesoire net een stapje te ver gaan. Vooral een supersport wordt er volgens mijn mening een beetje kinderachtig van. Het is misschien een leuk ding voor op zo´n rijdende kerstboom als een Honda Golwing die van nature al behangen is met lichten, lampjes, schijnwerpers en reflectoren.

(Afbeelding)

Nu nog een glazen kandelaar en wat engeltjes en de kits is compleet..Gatverdamme..
 
Terug
Bovenaan Onderaan