Knijp nooit alleen je voorrem in.........

Prince

Rookie
7 mei 2004
12
0
Purmerend
Het wordt je zo vaak verteld tijdens het lessen, als je remt knijp dan nooi te hard alleen je voorrem in anders wordt je gelanceerd..

Dus ik ook, zo vaak ben ik gewaarschuwd door mijn zeer ervaren KNMV gediplomeerde instructeur over dit gevaar..

Kwam ik afgelopen week bij de rijschool aan voor m'n wekelijkse les, werd ik begroet door een voor mij vreemde instructeur, ??????
"Willem" was er niet en zou voorlopig ook niet meer komen....
er was een eend tegen zijn helm aangevlogen en... je raad het al, hij had z'n voorrem gebruikt en was gelanceerd......2 gebroken polsen.

Zo zie je maar, je weet nooit hoe je reageert, het moet je eerst overkomen..

Voorrem? Waar zit die dan, ik gebruik alleen mijn achterrem. Die remt toch wel hard genoeg!

Ik gebruik over het algemeen de voorrem alleen als het hard gaat rem ik met alle twee.
Ik heb op mijn site nog wel een paar filmpjes staan over het beheersen van de rem tijdens een stoppie.

www.kawagpx.tk

er is maar 1 regel kwa remmen met een moto en dat is minimum 80% voor en 20% achter!! ikzelf gebruik 100% vooraan!
bij mijn eerste fiets en weinig ervaring remde ik ook meer achteraan dan vooraan, met alle gevolgen vandien '(
waarom denk je dat er achteraan een heel klein remschijfje zit en vooraan twee mastodonten van remschijven?? |(

Hmm tijdens lessen gebruikte ik eigenlijk alleen mijn voorrem, ik kreeg dus ook iedere keer te horen in mijn oor: ACHTERREM OOK GEBRUIKEN LEO*!! :)

Tijdens examen moest ik echt bewust er aan denken, wat gelukkig gelukt.

Nu op een intruder gebruik ik voor en achter en zal rond de 80/20% liggen. Zonder achterrem remt hij echt een stuk minder.

LEO --> Lomp En Onbenullig :+

Doet me denken aan een leraar houtbewerking, die altijd zei: "Gebruik altijd een duwhoutje bij de zaagmachine, anders kost het een keer je vingers!"

En idd, hij heeft zelf laten zien dat het zo is... :X :X :X

Heb altijd geleerd met de voor en achterrem te remmen tijdens het lessen, maar nu rem ik alleen met me voorrem en als ik echt hard ga dan een beetje me achterrem erbij. En gaat perfect maarja ik heb maar 1 schijfrem voor dus als ik hem iets harder in knijp maakt het minder uit dan dat je twee schijfremmen hebt, dan is die reactie sneller natuurlijk. Maar zelf geen last van ook niet toen ik echt hard op de rem moest.Maar het is rottig als het je overkomt

Doet me denken aan een leraar houtbewerking, die altijd zei: "Gebruik altijd een duwhoutje bij de zaagmachine, anders kost het een keer je vingers!"

En idd, hij heeft zelf laten zien dat het zo is... :X :X :X

Chapeau voor een leraar die zo'n duidelijke voorbeelden stelt. Sommige gaan daar dus echt wel ver in :+

Ik heb mijn voorrem er maar af gehaald. Veel te gevaarlijk dat ding.

Ik gebruik alleen mijn voorrem. Moet al heel gek worden dat ik mijn achterrem erbij pak. De remvloeistof achter heeft ook minimaal een half jaar onder peil gestaan (inmiddels vervangen).

gebruik allebei, als ik alleen de voorem gebruik vooral bij hoge snelheden...brrrrrr dat ding begint te dweilen of zo voelt het tenminste, te snel terugschakelen geeft een leuke effect, lijkt net een supermotard voor eventjes :P

Ik gebruik ook meestal alleen de voorrem. Alleen als het wegdek een beetje tricky is of als ik (te) hard op een bocht afsuis pak ik achter er ook bij.

Die achterrem zit me eigenlijk net wat te hoog, wil hem eigenlijk nog iets naar beneden hebben (schuiner, that is ;) )

Chapeau voor een leraar die zo'n duidelijke voorbeelden stelt. Sommige gaan daar dus echt wel ver in :+
Scheikundeleraar van mij was met fosfor bezig... "altijd voorzichtig roeren met een kippeveer"(of zoiets) maar ja... niet voor handen he dus dan maar een lepel. Hij ging als een neger de ambulance in. Kroeshaar en tweedegraads in gezicht (beetje) en op handen.

als ik echt ga racen op het circuit in zandvoort met mijn xs1100,moet ik na twee ronden al de kant opzoeken met een kokende achterrem heb ik gemerkt,ik gebruik dus onbewust teveel de achterrem omdat een inverende voorvork geen pretje is vlak voor een :r bocht

Terug
Bovenaan Onderaan