knipper /remlichtprobleem

Benprint

Rookie
30 mei 2011
12
0
Veendam
Goededag mede motorrijders,

Ik ben sinds gisteren een bezitter van een Honda vt700
echter hier zit gelijk al een raar probleem in.
als de motor op stroom staat (dus de motor draait nog niet) dan
brand de linker knipper(schijnt normaal te zijn bij een Amerikaans model)
maar als ik de knipperlicht schakelaar naar links doe dan gaat links achter wel knipperen maar links voor niet en hij gaat ook veel sneller (alsof er een lampje defect is)maar dit is dus niet zo omdat hij wel brand als hij niet hoeft te knipperen .De rechter knipperlicht brand niet bij geen gebruik en reageert normaal bij inschakelen. vervolgens eigelijk het zelfde met het achterlicht als hij op stroom staat brand hij wel maar als ik de motor start
dan valt het licht uit . remlicht reageert wel gewoon normaal .
. ik heb de koplamp eraf gehaald en hier de stekkers van de knippers losgenomen en weer aangedrukt maar dit heeft niets geholpen.
misschien dat iemand van jullie weet wat dit zou kunnen zijn.
 
Goededag mede motorrijders,

Ik ben sinds gisteren een bezitter van een Honda vt700
echter hier zit gelijk al een raar probleem in.
als de motor op stroom staat (dus de motor draait nog niet) dan
brand de linker knipper(schijnt normaal te zijn bij een Amerikaans model)
maar als ik de knipperlicht schakelaar naar links doe dan gaat links achter wel knipperen maar links voor niet en hij gaat ook veel sneller (alsof er een lampje defect is)maar dit is dus niet zo omdat hij wel brand als hij niet hoeft te knipperen .De rechter knipperlicht brand niet bij geen gebruik en reageert normaal bij inschakelen. vervolgens eigelijk het zelfde met het achterlicht als hij op stroom staat brand hij wel maar als ik de motor start
dan valt het licht uit . remlicht reageert wel gewoon normaal .
. ik heb de koplamp eraf gehaald en hier de stekkers van de knippers losgenomen en weer aangedrukt maar dit heeft niets geholpen.
misschien dat iemand van jullie weet wat dit zou kunnen zijn.

Even bedrading en stekkers nalopen. En de lampjes checken, kunnen stuk zijn.
 
Knipperlichten zitten volgens mij dubbele lampen in ( met 2 gloeidraden ) waarschijnlijk is er een doorgebrand..
 
je hebt runing lights dan branden je knipperlichten, zitten dezelfde duplo lampen in als in je achterlicht gewoon een nieuwe inzetten.
 
je hebt runing lights dan branden je knipperlichten, zitten dezelfde duplo lampen in als in je achterlicht gewoon een nieuwe inzetten.


Dank voor de reactie
Ik heb hem overgenomen van iemand die aan zee woont en hem buiten onder de piama had staan.
Hierdoor waren de draden wat verpieterd . ik heb de draden losgenomen en schoongemaakt nu lijken ze het goed te doen.
Wat mij echter opviel m.b.t doggy1966 en en aircooled74. Ik heb de knipper erafgehaald om te kijken of hij het rechtstreeks op de accu deed maar toen kwam ik er achter dat er maar 2 draden aanzitten een plu en een min . volgens mij (ik kan de plank misslaan )moten er bij een duplolamp 3 draden zijn 2 keer een plus en 1 keer een min.
gr. Bennie
 
Dank voor de reactie
Ik heb hem overgenomen van iemand die aan zee woont en hem buiten onder de piama had staan.
Hierdoor waren de draden wat verpieterd . ik heb de draden losgenomen en schoongemaakt nu lijken ze het goed te doen.
Wat mij echter opviel m.b.t doggy1966 en en aircooled74. Ik heb de knipper erafgehaald om te kijken of hij het rechtstreeks op de accu deed maar toen kwam ik er achter dat er maar 2 draden aanzitten een plu en een min . volgens mij (ik kan de plank misslaan )moten er bij een duplolamp 3 draden zijn 2 keer een plus en 1 keer een min.
gr. Bennie

Onder de wat? :?
 
De twee draden zijn misschien fase draden....dan haalt hij zijn massa via de behuizing..
 
De twee draden zijn misschien fase draden....dan haalt hij zijn massa via de behuizing..

Ik heb het ontdekt:
de orginele knippers zitten er niet meer op .de motor is gestript geweest en nadien is de knipper links voor aangesloten op de fase die blijft branden tot je de knipper gebruikt.
(ik heb een werkplaatshandboek erbij gelukkig) .nadat ik de knipper op de juiste draad had aangesloten deed hij het goed. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan