Knipper vragen LED

jaw

MF'er
3 apr 2004
236
0
Delft
Op mijn R6('99) heb ik achter LED knippers gemonteerd, resultaat: knippert te snel. In een ander topic had ik gevonden dat er dan een weerstand van 10 Ohm tussen moet. Klopt dit? Is dit voor elke type motor hetzelfde? De oude lampjes waren 21 Watt.

Voor wil ik aan de zijkant platte LED knippers monteren en in de koplamp een normaal lampje, zodat tegemoet komend verkeer ook enig idee heeft wat ik ga doen. Hoe schakel ik deze led en gloeilamp? Serie of parallel? En moet ik hier dan ook nog met weerstanden aan de slag?
 
lees ;
[knip]
En 4 weerstanden kosten bij elkaar 0,40 cent, dus is niet goedkoper. Ik ben wel met je eens dat het een degelijkere oplossing is.

Die weerstanden die vermogen moeten kunnen dissipieren kosten wel iets meer dan 10 cent. Het gaat hier niet om een paar kwart-watt weerstanden.
 
Ja oma ik weetut,
Kan iemand mij niet gewoon helpen aan een paar zwaardere lampjes in plaats van die 5 watt-jes. Ik heb nu wel zwaardere van vijttien watt dan gaat het kniperen ook niet zo snel als dat het nu gaat.
Maar de lampbol is te groot voor de unit.
Weet ook iemand of R zware steeklampjes zijn met een kleine glasbol?
bvd
:}
 
wat zijn de kosten van deze weerstende en zijn die verkrijgbaar in iedere electronica zaak ik zit met het zelfde probleem
safe probleem
:} :} dank alvast :} :}
Om de 1 of andere reden werkt het niet om een weerstand in serie te zetten, met een weerstand van 6,8 Ohm parallel zoals je aangeeft werkt het dus goed. Maar ook met een weerstand van 10 Ohm. Degene die ik vandaag heb gekocht zit in een nette behuizing/koelelement. Hij wordt ook bijna niet heet. Dat was wel anders met de weerstandjes die ik gister kocht.......... maar ja, die waren maar 5 Watt.
(Afbeelding)
 
He Xenon, hoe heb jij die twee pitten geschakeld, zodat de 1 knipprt en als je remt alleen de ander oplicht, ben heel benieuwd, wil dit nl zelluf ook
Welk type heb je van Conrad, kon ze nl niet vinden

Groet Jeroen
 
Laatst bewerkt:
hebben ze dan nog steeds bimetaaltjes in motoren?? Maja

Je kan ook gewoon een potmetertje er in serie tussen plaatsen & langzaam de weerstand op krikken, tot de gewenste knippersnelheid is bereikt.

Daarna kan je eventueel de potmeter verwijderen, ff doormeten met een ohm meter. & Vervolgens kan je de potmeter waar je dan de weerstand van weet, vervangen voor een reguliere weerstand.

nope RC netwerk, maar dacs natuurlijk nogsteeds bagger...

potmeters zijn touwens prima ontstekingen als je er veel stroom door gooit, slecht idee dus ;)

@ts, vermogensweestanden zuigen... Gewoon een vermogens onafhangenlijk relais kopen!
 
Lang verhaal kort: je kunt het beste een electronisch knipperlicht "relais" kopen. te verkrijgen bij motozoom.nl bijvoorbeeld. Deze knipperen niet afhankelijk van de stroom die ze schakelen.

:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y en je bent van het gezeik af

10033844_880_FR_06.jpg


motozoom 17.95 euro kost dus weinig

Knipperrelais voor LED lichten

ELEKTRON., 1-200 W
SPEZIAL-BLINKGEBER für LED-BLINKER
Elektronischer Blinkgeber mit extrem niedrigen Arbeitsbereich ausschliesslich für den Anschluss von LED-Blinkern (ohne herkömmliche Blinker!).


2 Pol-Anschluss
12 V, 1-30 Watt.

Heb je nog vragen over dit product? Wij zijn ''live'' bereikbaar op werkdagen van 10 tot 21 uur, zaterdag van 10 tot 13 uur. Buiten deze tijden wordt je automatisch doorverbonden met Bart, onze telefonische bestelcomputer of de retourafhaalservice. Ons telefoonnummer is 0900-2941199 (0,45 pm).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan