knipperbollen verplicht?

ja, zowel achter als voor.. :) HOE, tsja das ook weer wat. Als je ziet wat voorn exotische oplossingen er tegenwoordig al zijn voor knippers dan lijkt het toch bijna zo dat er geen knippers meer zijn (verstopt in kuip, kontje etc.)
 
afhankelijk van leeftijd inderdaad. Mijn fiets heeft ze niet, is ook niet nodig (1987), laat staan dat ik een knoppie heb voor de knipperlichten... Ik steek m\'n hand wel uit als het moet.
 
Ligt geloof ik ook aan de typegoedkeuring hoor, mijn motor mag in elk geval rondrijden zonder die dingen. Om wat voor motor gaat het Sjors ?
 
ik denk dat ze er dan toch eigenlijk op zouden moeten zitten. Je hebt tenslotte ook het knopje ervoor... lastig lastig... even navragen bij RDW of bij Suzuki Nederland denk ik?
 
Mijn fiets is uit 86. Ik heb de knipperlichten er zelf vanaf gehaald. De knopjes zitten er wel. Maar als de knopjes zouden bepalen of ze wel of niet verplicht zijn, dan sloop ik ze er vanmiddag nog af.

Ik heb altijd begrepen dat als er knipperlichten op je fiets zitten, dat je ze het dan ook moeten doen en dat je ze moet gebruiken. Als ze er niet op zitten mag je gewoon je hand uitsteken.

Van een leeftijd heb ik nog nooit gehoord. Ik kan niks vinden over wel of niet verplicht. Hoe dan ook: bij mij komen ze er niet op.
 
als ze verplicht zijn is een dealer dan ook verplicht ze aan te brengen bij verkoop?
 
Mijn fiets is uit 86. Ik heb de knipperlichten er zelf vanaf gehaald. De knopjes zitten er wel. Maar als de knopjes zouden bepalen of ze wel of niet verplicht zijn, dan sloop ik ze er vanmiddag nog af.

Ik heb altijd begrepen dat als er knipperlichten op je fiets zitten, dat je ze het dan ook moeten doen en dat je ze moet gebruiken. Als ze er niet op zitten mag je gewoon je hand uitsteken.

Van een leeftijd heb ik nog nooit gehoord. Ik kan niks vinden over wel of niet verplicht. Hoe dan ook: bij mij komen ze er niet op.

Je motor heeft een typegoedkeuring van de RDW ontvangen, de motor is goedgekeurd met de knippers, dus moet je ze ook voeren.
Eraf slopen van de schakelaar heeft dan geen zin ;) Maargoed, aangezien het pas vanaf 1995 verplicht is, is het waarschijnlijk mogelijk om ze eraf te slopen. Lekker lastig ook allemaal die regeltjes. Loopt lekker tegen elkaar in.
 
Kweet niet of het helpt, maar op het (orginele) kenteken van mijn auto staat een uitzonderings regel, dat ik geen gordels hoef te hebben...

Zou dat met je motor ook niet zo zijn?
 
Als ik nou op zoek ga naar een paar leuke bollen, hoe ga ik dan aan de slag, waar kan ik ze vinden?
 
Je motor heeft een typegoedkeuring van de RDW ontvangen, de motor is goedgekeurd met de knippers, dus moet je ze ook voeren.
Eraf slopen van de schakelaar heeft dan geen zin Maargoed, aangezien het pas vanaf 1995 verplicht is, is het waarschijnlijk mogelijk om ze eraf te slopen. Lekker lastig ook allemaal die regeltjes. Loopt lekker tegen elkaar in.

Als er in nederland een typegoedkeuring zo belangrijk is houd het in dat je niks aan je motor mag veranderen. Want op de typegoedkeuring staat ook je vering, stuur, uitlaat, en misschien zelfs wel je bandenmerk.

Dus als je besluit om mooie koni\'s, of een superbikestuur op je fiets te zetten is hij al niet niet meer goedgekeurd. EN DUS OOK NIET VERZEKERD !!!

Dan zou elk produkt wat je op je motor monteerd een go(e)dkeuring voor dat type fiets moeten aanvragen. Net als in duitsland. Elk onderdeel TUV gekeurd.

Ach wat. Mijn fiets is al zover heen dat er niks meer van klopt qua originele onderdelen.
 
Ik weet wel dat ze het moeten doen als ze erop zitten, anders krijg je een bekeuring.
Ik zou ze er wel opzetten/op laten want vind ze wel handig maar ook lelijk maar er zijn wel mooie te krijgen (die een stuk kleiner zijn)
 
Als er in nederland een typegoedkeuring zo belangrijk is houd het in dat je niks aan je motor mag veranderen. Want op de typegoedkeuring staat ook je vering, stuur, uitlaat, en misschien zelfs wel je bandenmerk.

Dus als je besluit om mooie koni\'s, of een superbikestuur op je fiets te zetten is hij al niet niet meer goedgekeurd. EN DUS OOK NIET VERZEKERD !!!
Lijkt me zware BULLSHIT :j dat je niet meer verzekerd zou zijn met een andere demper, of dat je ipv de standaard Sportmaxjes BT010\'s eronder zou gooien...
 
Terug
Bovenaan Onderaan