knipperlicht brand niet volledig (looplicht)

vuurbloed

pet-fles-pap
14 aug 2005
23.730
2.073
Hoofddorp
ik heb een electriche vraag. triumph tiger 1050 2007
ik heb looplichtjes gemonteerd (zeg maar systeem van audi auto's) als knippertlichjes.
het zijn 12 ledjes die dan een voor een oplichten.
ik heb er een relais bij gekregen die instelbaar is .

als mijn oude relais er tussen schakel. gebeurt er niets. (geen led relais)
het bij geleverde relais laat maar 3 a 4 lampjes branden en schakelt dan al uit en begint weer opnieuw (in langzaamste stand.
ik heb nog een relais, wat nog langzamer is, en deze laat maar 6 a7 lampjes branden.
de schakeltijd lijkt dus te kort
echter.......aan de voorkant heb ik nog de originele lampjes zitten en die branden eerder dan dat de looplichten aan gaan, ....en branden dus wel langer....
het lijkt alsof de looplichtjes eerst spanning moet opbouwen voor zij gaan branden?....
nog iets wat mij opviel: bij het aan zetten van het knipperlicht branden de looplichtjes de eerste keer wel bijna volledig, maar daarna meteen niet meer.

wie weet wat het is?...en wat ik er aan kan doen?....
alvast bedankt
 
Wellicht toch een idee om er zo'n verstelbaar relais tussen te zetten, de knippers vinden dat niet erg en je indicatielampje knippert weer

Lang leve de vooruitgang *O*
zodra ik er een van de verstelbare relais tussen zet, werken de looplichtjes niet volledig....de "aan" tijd is dan nog steeds te kort...ook op max-langzaam.
enige optie is denk ik alleen het controlelampje te voorzien van stroom via knipperrelais
 
zodra ik er een van de verstelbare relais tussen zet, werken de looplichtjes niet volledig....de "aan" tijd is dan nog steeds te kort...ook op max-langzaam.
enige optie is denk ik alleen het controlelampje te voorzien van stroom via knipperrelais
Je knipperrelais enkel tussen de draad naar je indicatielampje plaatsen
 
Dan moet je wel een lastonafhankelijk knipperrelais hebben, dus één van 1 tot 45 W en moet de schakeling van het lampje anders worden. Van het knipperrelais naar het lampje, door het lampje en dan naar massa als het een enkele verklikker is voor beide richtingen.

Standaard zit het knipperrelais voor de L-R- schakelaar en moet er nu na komen.
Het simpelste is om dat continue branden maar te accepteren.
 
Dan moet je wel een lastonafhankelijk knipperrelais hebben, dus één van 1 tot 45 W en moet de schakeling van het lampje anders worden. Van het knipperrelais naar het lampje, door het lampje en dan naar massa als het een enkele verklikker is voor beide richtingen.

Standaard zit het knipperrelais voor de L-R- schakelaar en moet er nu na komen.
Het simpelste is om dat continue branden maar te accepteren.
ja zal ik ergens moeten tussen frutselen in bedrading naar cockpit toe...dus draadboom gaan rommelen/splitsen.
nu nog zoeken welk kleurtje ik moet hebben :) , in het dradenschema van wphb is het niet te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan