knipperlicht doet het niet meer ZZR600 (D-type)

Gervano

MF'er
11 apr 2005
50
0
Midwoud
Goedendag!

Ik heb voor 2 weken een ZZR600 in mijn garage staan van een vriend van me en dan zul je het net zien, dan gaat er iets stuk. Hij verblijft in Amerika en kan hem dus niet of heel moeilijk bereiken.

Wat is er gebeurd. Toen ik de richtingaanwijzer wilde uitdrukken is er volgens mij een zekering gesprongen of is het relais kapot.

Nu ik dus niet weet waar ik die dingen moet zoeken, wilde ik graag de vraag hier stellen. Weet iemand hoe dit zit?

Alvast bedankt.
 
Doen ze het allemaal niet meer?

als een D type 600 op een D type 1100 lijkt dan zit je zekeringenkastje onder het zadel. Check eerst je zekeringen, de clignoteur kan ik me haast niet voorstellen...
 
Geen enkele lamp doet het op dit moment. Zekeringen zijn allemaal in orde. Die had ik al gecheckt onder de zetel.

De achterbolletjes heb ik gecheckt, ook die zijn in orde. Aangezien ik zo niet wist hoe ik de voorste knipperlichtunits eruit moest halen, ben ik daar verder gestopt met kijken. Maar die lampen staan toch niet in serie?
 
Nee, nooit in serie, want dan zouden 't 6V lampen moeten zijn (of zou je 24V boordspanning moeten hebben :+ )

Als je lampen en zekeringen in orde zijn, blijven eigenlijk drie zaken over:
1. schakelaar defect
2. clignoteur defect
3. draadbreuk (van clignoteur naar RAW-schakelaar, zoeken in de buurt van het stuur)

De eerste twee lijken me dan het meest waarschijnlijkstststst :P .

Clignoteur kan je redelijk makkelijk testen (als je weet waar ie zit): verbindt 'm door, door de 12V voeding op de cligno door te verbinden met de draad die naar de RAW-schakelaar gaat. Als je lampen dan voluit gaan branden, is je cligno overleden.
 
De schakelaar is in mijn ogen in orde. Ik zie daar geen defecten. Op het venster waar ook de snelheid en toerental en dergelijke wordt aangegeven zitten ook 2 indicators van richting en die werken ook niet.

Maar waar zit die clignoteur dan? De motor is verder niet van mij he, dus helemaal uit elkaar trekken is niet echt een optie (zetel eraf ok, maar verder...)
 
Ik zou zo niet weten waar de cligno zit op een ZZR, maar een gebruikelijke plaats is links of recht onder de buddy, of vlak achter een zijkap in de buurt van de accu. Meestal staat er ook wel iets op als 2x (of 4x) 21W (+3W). Naar verwachting zitten daar twee aansluitklemmen op. Op één daarvan komt +12V te staan zo gauw je contact inschakelt.
 
Ik zou zo niet weten waar de cligno zit op een ZZR, maar een gebruikelijke plaats is links of recht onder de buddy, of vlak achter een zijkap in de buurt van de accu. Meestal staat er ook wel iets op als 2x (of 4x) 21W (+3W). Naar verwachting zitten daar twee aansluitklemmen op. Op één daarvan komt +12V te staan zo gauw je contact inschakelt.

Yep, op mijn 1100 zittie links onder de buddy tegen het frame geschroeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan