knipperlicht gebruik

Ik gebruik ze zoals het hoort en zoals ik al las druk ik ze vaker uit dan ik ze aan heb gezet...
(misschien wel een beginnende tic wie weet)

:)

Gebeurd me "nooit" dat ik ze aan laat staan iig.
 
Als je de rotonde niet verlaat hoef je niet te knipperen, Toch????? :? :? :? :? :
Is wel veiliger zodat de andere verkeersdeelnemers dan zien dat je op de rotonde blijft, maar hoeft in principe niet.

Ik ben mijn eerste examen gezalt dorr het aanlaten staan van mijn knipper :( , en dat is een erg goede en dure(herexamen f350 + 2 lessen f150) leerschool geweest, dus tegenwoordig vergeet ik het niet meer...
 
Ik gebruik ze altijd en vergeet ze ze zelden uit te zetten, als dat wel gebeurd dan gaan ze na 20 seconden vanzelf uit. :P :P :P :P kan ook 30 sec zijn :? :? :? :?
is na een bepaalde afstand, geen tijd.

dat is nou mijn probleem op die Duc, ben gewend van die K12 dat ie van zelf uitgaat..., doet die Duc niet... en zit aan de verkeerde kant de richting aanwijzer te zoeken |(
 
Als ik geen verkeer om me heen heb en ik moet afslaan dan gebruik ik hem zelden tot nooit. Is het wel erg druk dan zet ik ze wel gewoon aan en zodra ik dan in de bocht zit, zet ik ze meteen weer uit.
 
Ik zet hem ook best wel eens uit als hij niet aanstond. Maar ik vergeet m ook weleens,

Ik zet hem weleens aan als hij uitstond.

Ben eigenlijk een enorme knipperaar. Ook als ik op een rotonde afrij en ik moet 3/4 rond. Lichie naar links aan. Ik heb mezelf aangeleerd om na de uitvoering gelijk te kijken. Druk nl wel schakelaar in, maar die pakt hem niet altijd.
Kan idd voor erg vervelende situaties zorgen.
 
Normaal gebruik ik ze zoals het hoort, maar ik wil ze soms ook wel eens vergeten uit te zetten. |( |(
Wanneer je dan op en voorangsweg rijdt en er trekt een koekblik vanuit een zijweg zo voor je langs, dan let je de eerste tijd wel weer wat beter op. :P
 
jij moet je theorieboek opnieuw door nemen

Ik denk jij dan ook. Niet verlaten = niet hoeven knipperen, toch :?

Als ik rondjes ga rijden ben ik NIET VERPLICHT om mijn r.aanwijzers te gebruiken. Zelfde wanneer ik op een rotonde aan kom rijden en 3/4 rond wil. Ben ik NIET VERPLICHT om richting links aan te geven. Wel wanneer ik op de rotonde ben en rechtsaf ga.
Dan MOET ik richting aangeven.

Het is dus buiten de verplichting zaak of je het wil duidelijk maken wat je van plan bent.

Wie weet gaat er een echte theoriekenner reageren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren dus aardig geschrokken. Rijd in mn auto achter een andere auto aan, willen beiden linksaf op een T-splitsing. Weg is voorangsweg met weinig zicht, dus ff stoppen. Komt er van links een motor aan met zn knipperlicht naar rechts aan. Ik had al zo'n gevoel, denk nog, "zet m nou uit", want hij minderde geen vaart voor de afslag. Koekblik voor me had dat niet in de gaten en begon op te trekken. Motor wilde dus gewoon rechtdoor en moest uitwijken naar de linker baan om de auto te ontwijken (die stond vol op de rem). Motorrijder had geluk dat er van de andere kant niets aan kwam. Reed gewoon door, maar zette wel zn knipperlicht uit....

Vervelend als je dingen aan ziet komen en je kan er niets aan doen....
 
Ik denk jij dan ook. Niet verlaten = niet hoeven knipperen, toch :?

Als ik rondjes ga rijden ben ik NIET VERPLICHT om mijn r.aanwijzers te gebruiken. Zelfde wanneer ik op een rotonde aan kom rijden en 3/4 rond wil. Ben ik NIET VERPLICHT om richting links aan te geven. Wel wanneer ik op de rotonde ben en rechtsaf ga.
Dan MOET ik richting aangeven.

Het is dus buiten de verplichting zaak of je het wil duidelijk maken wat je van plan bent.

Wie weet gaat er een echte theoriekenner reageren
Hier in België: oprijden en afrijden beide knipperlicht aan, je moet dus helemaal niet naar links aangeven maar 2 keer rechts dus.

Voor zover ik weet nog nooit vergeten aan- of afzetten, zowel met auto als bromfiets (motor zal ik nog wel merken).
 
Een rotonde kan je zien als een rechte weg met (meestal) 4 zijwegen naar rechts. Linksafslaan is dus niet mogelijk, omdat je dan idd alleen maar rondjes rijd. Daarom is 't niet verplicht om richting naar links aan te geven, maar wel duidelijker voor andere weggebruikers.
Bij het verlaten van de rotonde sla je dus rechtsaf en moet je richting aangeven met je richtingaanwijzer of je arm. Hierbij moet je zelfs fietsers die rechtdoor gaan, voor laten gaan. Ook al staan er van die haaientanden op t fietspad. :(
 
Een rotonde kan je zien als een rechte weg met (meestal) 4 zijwegen naar rechts. Linksafslaan is dus niet mogelijk, omdat je dan idd alleen maar rondjes rijd. Daarom is 't niet verplicht om richting naar links aan te geven, maar wel duidelijker voor andere weggebruikers.
Bij het verlaten van de rotonde sla je dus rechtsaf en moet je richting aangeven met je richtingaanwijzer of je arm. Hierbij moet je zelfs fietsers die rechtdoor gaan, voor laten gaan. Ook al staan er van die haaientanden op t fietspad. :(


Tuurlijk hebben ze geen voorrang, waar zijn die haaietanden anders voor. niet voor de sier iedergeval lijkt mij :?

En voor de rest doe ik altijd mijn knippertje aan en weer uit. Af en toe kijk ik ff voor de zekerheid of ze wel echt uit zijn.
 
Ik vergeet nooit m'n knipperlicht aan te doen en mocht ik vergeten ze weer uit te drukken dan hoor ik vanzelf wel in m'n linkeroor: "KNIPPERLICHT!"

Toch nog wel handig zo'n instructeur achter je aan!! :)
 
Ik vergeet nooit m'n knipperlicht aan te doen en mocht ik vergeten ze weer uit te drukken dan hoor ik vanzelf wel in m'n linkeroor: "KNIPPERLICHT!"

Toch nog wel handig zo'n instructeur achter je aan!! :)


hahahahaha, herkenbaar.
Maar zodra ik 'los'reed ging het eigenlijk vanzelf
 
ik gebruik ze altijd! ook op rotondes

en ik zet ze uit als ik nog in de bocht zit, dan is het immers al duidelijk waar ik naartoe wil he :)
 
Op woensdag 28 augustus 2002 10:10 schreef RFerko600R het volgende:Tuurlijk hebben ze geen voorrang, waar zijn die haaietanden anders voor. niet voor de sier iedergeval lijkt mij :?

Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor afslaand verkeer.

Omdat deze regel nogal eens werd vergeten bij het verlaten van de rotonde, werden er veel fietsers platgereden. Daarom hebben ze die haaientanden aangebracht, zodat die fietser denkt dat ie moet stoppen. Maar eigenlijk heeft ie dus gewoon voorrang...
 
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor afslaand verkeer.

Omdat deze regel nogal eens werd vergeten bij het verlaten van de rotonde, werden er veel fietsers platgereden. Daarom hebben ze die haaientanden aangebracht, zodat die fietser denkt dat ie moet stoppen. Maar eigenlijk heeft ie dus gewoon voorrang...
dan is het geen rotonde dan is het een verkeersplein
als ze voorang hebben dan hebben ze dat ook en staan er geen haaientanden
dat is echt een fabeltje over wel voorrang hebben maar toch maar niet geven
 
Ik heb geen richting aanwijzers meer op m'n motor, ooit eraf gehaald en te lui om ze er weer op te zetten. Ik steek heel netjes m'n hand uit en vergeet die vrijwel nooit terug te zetten op het stuur na de bocht ;)
Is wel eens lastig met naar rechts gaan, maar alles went en het is een kwestie van timing.
Hahaha, moet een mooi gezicht zijn als je het toch vergeten bent na een linker- en rechterbocht........

gallery_pstar6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan