knipperlicht gebruik

S.O.T

MF veteraan
4 jun 2001
3.375
172
Oirschot
hoe gebruiken jullie je knipperlichten?
ik kom vaak motorrijders tegen waarvan de pinkers nog aanstaan terwijl ze niet meer nodig zijn.
betrap mezelf er ook op dat ze vaak aanbijven staan
zeker op de tl .
vraag is eigelijk naar aanleiding van een bijna ongeluk van me zelf.
maar nu had een koekblik haar pinkers aanlaten staan
ik dacht dat ze voor mij af zou draaien.
ik kijk nog eens naar rechts ,alles vrij ,kijk weer naar links staat ze op bijna tegen mijn been aan (ze ging dus rechtdoor)en bijna is dan ook bijna
mijn vrouw dacht dat ze ertegen aanstond!.
verders goed afgelopen ,maar volgens mij komt dit meer voor .maar dan dat wij onze pinkers aan laten staan staan.
heb nu dus maar besloten dat ik ze gewoon niet meer gebruik.
 
Ik denk dat je't net als je ze niet altijd gebruikt ze vaker vergeet.
Ik gebruik ze ALTIJD in de auto en deed dat ook consequent op me fiets.
In't begin wel paar keer vergeten op de fiets maar dat was er na weekje of 2 al uit.
 
Ik gebruik ze altijd en vergeet ze ze zelden uit te zetten, als dat wel gebeurd dan gaan ze na 20 seconden vanzelf uit. :P :P :P :P kan ook 30 sec zijn :? :? :? :?
 
Gebruik mijn knippers bij elke minste verandering van richting.
Vergeet ze heel af en toe wel eens af te zetten ;(
 
Ik gebruik ze zoveel mogelijk en probeer ze ook altijd uit te zetten, maar helaas vergeet je het soms wel eens :P
 
Meestal wel, niet altijd. Als ik bijv. een lege rotonde afrij, gebruik ik niet altijd m'n knipperlichten.
 
Ik gebruik ze helemaal niet... want : ik heb ze niet. Wordt denk ik leuk als ik hierna weer op een motor ga rijden waar wel knippers op zitten.. of ik gebruik ze niet, of ik laat ze aan :)

Op m'n vorige motor vergat ik 'm ook wel eens, overkomt iedereen toch ?
 
ik gebruik ze meestal, afgezien van die sporradische vegissinkjes.
ik heb een RAW-verklikker erop gemaakt dus mocht ik het vergeten dan hoor ik het wel.
laatste tijd doe ik de RAW al uit als ik in de bocht zit. voor dat je je koppeling moet bedienen.
 
het red-alert alarm heeft een optie knipperlichtverklikker, dus na 1 minuut gaat ie piepen. Dus langer dan 1 minuut zal deze jongen niet met het knipperlicht blijven rijden
 
Ik heb geen richting aanwijzers meer op m'n motor, ooit eraf gehaald en te lui om ze er weer op te zetten. Ik steek heel netjes m'n hand uit en vergeet die vrijwel nooit terug te zetten op het stuur na de bocht ;)
Is wel eens lastig met naar rechts gaan, maar alles went en het is een kwestie van timing.
 
Als ik mijn knipperlicht aanzet begint er op mijn "dashboard" een lampje gezellig mee te knipperen. En dat lampje zie ik zelden over het hoofd...
 
:^ Valt met een donker ruitje beter op :) en af en toe vaker je knipperlichtjes uit zetten dan je ze aan zet kan ook nooit kwaad.
 
Ik vind het echt vervelend als mensen hun knipperlicht niet gebruiken, dus gebruik ik het zelf altijd. (Hoop ik, want ik ben niet echt perfect ofzo)
Ik zet hem ook best wel eens uit als hij niet aanstond. Maar ik vergeet m ook weleens, niet meer zo vaak als vroeger.
En ik probeer anderen (ook brommers als ik op de fiets zit dus en ook vrachtwagenchaffeurs die echt dankbaar zijn - :} voor de vrachtwagenchaffeur- als je dat doet) erop te attenderen als ze m vergeten zijn. Want het kan best gevaarlijk zijn.
 
Ben em laatst een keer vergeten op een rotonde terwijl ik een rondje extra deed.

Auto dacht dat ik afsloeg en kwam ook rotonde op
nou het wordt krap hoor op zon klein rondje.

Wist em net te ontwijken, sinds dien let ik er weer effe op!!!!
 
Over vergeten gesproken, ik haalde vandaag een camper in die aan de rechterkant nog zo'n metalen 'opstapje' voor z'n deur had hangen. Was ie wel met me eens dat dat tijdens het rijden ingeschoven hoorde te zijn. :z
 
Das waar, maar ik dacht toen ik er af wou en em al aan had gezet laat ik nog een rondje gaan is rustig lekker oefenen op de rotonde ( leek mij goede plek om te oefenen ben beginnend).
Vergeten knipper uit te zetten dus auto ziet mij en dacht dat ik er af ging......

effin liep net goed af...
 
Laatst bewerkt:
Gebruik ze eigenlijk altijd en vergeet ze helaas af en toe wel eens uit te zetten. Daar kom ik dan wel weer redelijk snel achter, dan knippert er iets ergens bij de tellers...
Die dingen zitten er niet voor niets op: wel zo fijn als mensen kunnen zien of je af wilt slaan of rechtdoor wilt. Ik scheld nog wel eens m'n helm vol als er weer een koekblik in de ankers gaat om af te slaan zonder dat 'ie z'n knipperlicht aanzet :j .
 
Terug
Bovenaan Onderaan