Knipperlicht in achterlicht

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Ik wil mijn knipperlichten in mijn achterlicht verwerken met led nu las ik dit dit niet goed gekeurd is op straat.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
dat is correct, je knipperlichten moeten minimaal 24cm uit elkaar staan.

6.3. Richtingaanwijzers

6.3.1. Aantal: twee aan elke kant.

6.3.2. Installatieschema: twee voorrichtingaanwijzers en twee achterrichtingaanwijzers.

6.3.3. Plaats

6.3.3.1. In de breedterichting

6.3.3.1.1. voorrichtingaanwijzers moeten:

6.3.3.1.1.1. een onderlinge minimumafstand van 240 mm tussen de lichtdoorlatende gedeelten hebben;
bron: http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=23679&start=0
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geïntegreerde knipperlichten in mijn achterlicht, het mag officieel niet. Je knipperlichten moeten een bepaald aantal centimeter uit elkaar zitten. Er heeft al eens politie achter me gereden terwijl ik mijn knipperlicht aan had staan maar deden ze niet moeilijk over.

Ook is het wel verstandig om na te gaan of het wel duidelijk is, ik dacht eerst dat mijn knipperlicht niet duidelijk was maar heb van een aantal personen gehoord die achter mij reden dat het wel duidelijk is. Mijn knipperlicht waait ook uit van binnen naar buiten.
 
ik heb zelf ook een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten, zelf heb ik ervoor gekozen om de originele knippers in gebruik te houden er zijn mij de laatste tijd teveel controles.... -O- en ja ze checken alles dan, dus ben je gewoon de lul :Y
 
Ik heb Amerikaanse knipperlichten. Mijn remlichten knipperen. Kwestie van een rem- knippermodule tussen te stoppen.

Als ik rem en ga links af. Dan knippert links en blijft rechts geremt, andersom natuurlijk ook.
 
Ik weet nog met mijn brommer waren knipperlichten niet verplicht en mocht je ook je hand/arm uitsteken. Is dit met een motor (theoretische) ook zo?

Niet dat ik dat zou doen maar ik bedoel stel er zit een politieauto/motor achter me dan steek ik wel even mijn arm uit

Uit mijn hoofd mag dat bij motoren tot 1996.
 
Dat kan je toch zien wat ik vraag....???

Er zijn wel meerdere dingen puntje bij paaltje verboden volgens de wet maar de kans dat je een verbaal krijgt is verwaarloosbaar

ik denk zelf idd dat die kans net zo verwaarloosbaar is als het niet hebben van een rode reflector achter. echter als er een verkeerscontrole komt krijg je er wel een bekeuring voor :/
 
Ze lopen er wel over te zeveren tegenwoordig. Als je goed verhaal hebt willen ze waarschuwing geven, maar voorkomen is beter als....200,- meende ik, zonde geld

Daarnaast in het verleden mij opgevallen dat 'ze' zichzelf tegenspreken als collega's over de exacte verhoudingen. Iig is het zo dat de knippers 18 cm hart uit elkaar moeten staan zover ze mij zeiden.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan je toch zien wat ik vraag....???

Er zijn wel meerdere dingen puntje bij paaltje verboden volgens de wet maar de kans dat je een verbaal krijgt is verwaarloosbaar
:X dan moet je het gewoon doen.

En had je de vraag uberhaubt niet hoevel stellen.

NEE, het mag niet
JA, je kan ervoor bekeurd worden
NEE, dat gebeurt niet vaak
 
En het is je eigen veiligheid ook nog eens die je in gevaar brengt.
Bij het gros van die dingen zie je niet eens dat het knipperlicht aan staat. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan