knipperlicht knippert sneller + koplamp valt af en toe uit

Thinkfuture

Rookie
28 jun 2010
3
0
Arnhem
Hoi,

Ik rij een transalp. Deze heb ik nog niet zo heel lang. Nu viel het me op dat sindskort m'n rechterknipperlicht veel sneller knippert dan m'n linker. Ik heb de zekering al gechecked die lijkt goed te zijn.

Verder valt m'n koplamp af en toe uit. Als de schakelaar vervolgens een paar keer an en uit doe dan doet het weer.

Hebben jullie ideeen over wat dit kan zijn?
 
Soms maakt een lamp af en toe " lichtjes" sluiting binnen in het eigen blikken stukje, meestal doordat er te weinig vulkit in dat stukje zit, maandags lampje. Je kunt je daar wel lam naar zoeken omdat het maar af en toe gebeurt. Twee keer heb ik zoiets vastgesteld middels "vivisectie". Je weet aan welke kant het zit dus je hoeft maar met 1 vers lampje hooguit 2x de proef te nemen.

Eenmaal open, ook wel, eventueel met een zaklantaarn, diep in de fittingen kijken of er geen oxidatie zit door ooit ingedrongen vocht want ook dat kan zulke symptomen opleveren ... maar dat geld net zo goed voor schakelaars enzo. Voorzichtig met reinigingsmiddelen, niet 1 is helemaal vriendelijk tegen alle plastics.
 
Hou ook even in de gaten dat je met dezelfde lampen met hetzelfde vermogen ( Watt ) gebruikt.Als in één een 21 watt hebt en in de andere 23 watt dan gaat het al mis en knippert hij als een dolle.
 
Terug
Bovenaan Onderaan