Knipperlicht knippert verkeerde kant op

scoobstar

Rookie
22 sep 2011
18
0
Nijmegen
Hallo allemaal,

Als ik mijn richtingaanwijzer naar links aanzet, knippert het knipperlicht voor naar rechts achter knippert de goede richtingaanwijzer sterk en de verkeerde flauw. (de andere kant op hetzelfde verhaal).

Ik heb de zekeringen ge-checkt en er lijkt niets mis te zijn. Heeft iemand dit al eens gezien en wat is de oplossing?

Alvast bedankt!
 
je dashbordlampje aansluitingen checken, ws is bv de gloeidraad bijna door of maakt de bajonetfitting geen goed contact .

het kan ook het relais zijn, maar lampje lijkt mij waarschijnlijker omdat het relais alleen parallel [links] of parallel [rechts] kan bedienen, niet het ene wel en het andere niet..
zijn wel al je knippers heel en hebben die goede massa?


het lijkt mij dat je ergens een aarde[massa] probleempje hebt :)



zet je knippers eens aan en ga eens aan de draden rommelen van het lampje/relais enz.
dan kom je er misschien zo achter.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Als ik mijn richtingaanwijzer naar links aanzet, knippert het knipperlicht voor naar rechts achter knippert de goede richtingaanwijzer sterk en de verkeerde flauw. (de andere kant op hetzelfde verhaal).

Ik heb de zekeringen ge-checkt en er lijkt niets mis te zijn. Heeft iemand dit al eens gezien en wat is de oplossing?

Alvast bedankt!

Heb je de zekering er ook uit gehad omgedraaid en teruggestopt?
Het lijkt erop dat de stroom verkeerd om loopt namelijk.
 
Ik ben inmiddels naar de Yamaha dealer geweest, deze hebben het gerepareerd. Echter toen ik thuis kwam was het weer stuk :-(

Uiteraard mag ik wel terugkomen en repareren zij het kostenloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan