knipperlicht probleem (geen LED)

Dionysius

MF veteraan
31 mei 2005
9.576
0
Nieuwegein
Techneuten onder ons, ik zit met een probleempje...

Vorige week begon het probleem, mijn linkerachterknipperlicht hield er mee op, hij deed het zo af en toe wel en soms niet. Waardoor mijn linksvoor snel ging knipperen natuurlijk...

Gelijk toen ik thuis kwam andere knipper geprobeerd en die deed het wel gewoon (als de motor uit stond). Als de motor draait lijkt het probleem erger te zijn en gaan beide linkse knipperlichten na een aantal keer goed te knipperen snel knipperen.

Rechts doet het perfect en ik heb ook geen andere elektronische problemen...

Nouja aan de knipper ligt het dus niet, maar waar dan wel aan?
Oja heb niets te maken met LED knippers

Spanningsregelaar, relais, wie helpt mij :?
 
Heb je de linkse lampjes al een keer verwisseld met de rechtse? Als de fout dan mee-verhuist, weet je dat er een lampje ziek is. Doe het in 2 etappes, dan weet je meteen WELK lampje schuldig is.

2x een "zeldzame" fout gezien, bij het ontleden van een fout lampje: lampje met weinig isolatie/vul-massa in de fitting maakte met de inwendige plusdraad "bijna" sluiting met de huls, heel lichtjes en dat werd direct bij opwarmen (dus) erger. Stomme storing waarnaar je je gek kunt zoeken want met "doormeten" bereik je niks omdat dan het lampje koud is.
 
Uhm lampje ligt het niet aan , want zelfde effect met 2 andere lampjes die ik geprobeerd heb... het heeft ook niets met rijden te maken, want ik start hem gewoon als die stilstaat en dan gaat het meestal al fout... toevallig net weer niet dan, toen bleef die het gewoon goed doen...

Ik heb ook al gehoord dat het aan de aarding kan liggen, maar zou niet weten waar ik moet gaan zoeken. Heb de contactjes bij het relais ook al nagekeken en ziet er allemaal goed uit -O-
 
Kijk eens, desnoods met een zaklantaarn, diep in de lege fittingen of daar geen oxidebruggen zijn ontstaan door ingedrongen vocht.

......... dat het aan de aarding kan liggen ......
Het snelst te testen door "tijdelijk" een draadje te leggen tussen aardpunt van het lichtpunt en de minpool van de accu.
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer aan t prutsen geweest en mijn voorknipperlicht er uitgehaald... en ja hoor bingo, aardedraad zat nog maar met 2 pieletjes vast aan het tin op het ringetje...

Zometeen ff vast solderen en dan moet ie t weer doen, want heb ff een vervangingsknipperlicht voor er aangemaakt en ging perfect met de motor aan! *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan