knipperlicht probleem

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
ik snap er niets meer van. Achter heb ik twee cat eye knipperlichten waardoor de lichten snel knipperen. Nu ben ik van dit schema uitgegaan:

yoyo.pl - de beste bron van informatie over yoyo.

voor de 93er is het.

Ik heb tussen oranje en groen een weerstandje geplaatst en het knipperlicht functioneert weer normaal.

Nu heb ik tussen groen en blauw ook een weerstand geplaatst maar hij blijft snel gaan. Wat doe ik toch verkeerd? Weerstandjes gewisseld en met de weerstanden is niets mis...

Wie kan me helpen?
 
zoiets

Rb25_7.gif
 
ik heb vanuit de kabelboom eerst geprobeerd of alles functioneerde. met een voltmeter op t metaal en de andere op oranje slaat ie als knipperlicht ook uit. doe ik hetzelfde bij blauw, idem dito. zet ik er een weerstand tussen, dus volgens beschrijving die bijgeleverd is, functioneerd oranje en groen goed. diezelfde groen met blauw met een nieuwe weerstand blijft echt snel knipperen. Weerstanden onderling uitgewisseld en geen verschil

electronica op zn kop :S
 
Laatst bewerkt:
ok, long shot......je hebt gemeten op de plus draad( blauw), en op metaal (frame?)
is de groene ( min) nog wel goed? volgens je schema, zijn 2 groenen samen in een stekker gekoppeld, zit het daar nog goed? elk lamje moet wel een goede min hebben
ik bedoel, meet eens Volt bij elke knipper , op je weerstand in de groene draad, en op metaal (frame) ?? als je rechts achter (blauw?) dan spanning meet, zou je groene draad onderbroken kunnen zijn, bv in het koppelstekkertje
 
Laatst bewerkt:
Ja idd zo heb ik het gemeten vwb die min die zitten goed aan elkaar gekoppeld. Beide min van de knipperlichten komen bij elkaar in 1 groen.

Met die volt meter waar moet ik dan meten? Rode dingetje op blauw(+ knipper rechts) en zwarte dingetje waar exact voor beste idee?

kijk zonder weerstand en draden gekoppeld werkt alles gewoon, op snelheid knipperlicht na dan. T lijkt~[/umij dan dat het circuit goed moet zijn
 
Ff een domme opmerking plaatsen hoor:
Als 1 van mijn 2 knipperlichten stuk is, dan knippert de ander ook 2x zo snel...Dus meer weerstand in het ene knipperlicht zorgt voor een verdubbeling van snelheid van het andere (nog goede) knipperlicht.

Heeft dat er wat mee te maken?
 
Laatst bewerkt:
Die weerstanden zijn gewoon een waardeloze oplossing.

Had het zelf ook eerst geprobeerd met weerstanden, maar dat ging niet goed komen!

Zelf vind ik het gewoon prutsen, naar mijn idee kan je veel beter een nieuw relais halen die geschikt is voor led pinkers. (Deze knippert gewoon in een vaste frequentie, ongeacht de watage die er achter hangt)
 
Die weerstanden zijn gewoon een waardeloze oplossing.

Had het zelf ook eerst geprobeerd met weerstanden, maar dat ging niet goed komen!

Zelf vind ik het gewoon prutsen, naar mijn idee kan je veel beter een nieuw relais halen die geschikt is voor led pinkers. (Deze knippert gewoon in een vaste frequentie, ongeacht de watage die er achter hangt)

Dat is een lastonafhankelijk relais, kost 29,95. ( Booster.)
Is zelfs te krijgen met de juiste stekkers voor verschillende merken.
 
Ik heb tussen oranje en groen een weerstandje geplaatst en het knipperlicht functioneert weer normaal,
Nu heb ik tussen groen en blauw ook een weerstand geplaatst maar hij blijft snel gaan. Wat doe ik toch verkeerd? Weerstandjes gewisseld en met de weerstanden is niets mis...

Wie kan me helpen?
hoi..poging 2 :) zie de Quote, en draai dat eens om, en kijk wat er gebeurt, ik bedoel:
haal de weerstand tussen Oranje en Groen los....
zet een weerstand tussen Blauw en Groen.

knippert Blauw / Groen nu goed, en die andere snel?? :?
.-.-.-.-.-.-.-.-.-
zo ja, zie het antwoord van Broos, :Y
(da's makkelijker als extra [sper] diodes voor de weerstanden zetten) :r
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan