Knipperlicht probleem

achamemnon

Die hard MF'er
5 nov 2006
270
0
Ik rij op een Kawa ZZR600 uit 1996 en heb het volgende probleem.

Mijn knipperlicht rechts achter werkt niet. Dus heb ik het lampje verwisseld, maar hij werkt nog steeds niet. Ik kon aan het oude lampje ook al geen schade herkennen.

maar nu wordt het raar: Terwijl ik aan het klooien was merkte ik ineens dat mijn knipper rechtsvoor twee keer zo snel knippert dan mijn lichten links! rechts achter geen knipper, rechts voor twee keer zo snel knipper! mmmm......:?


iemand ideeen?
 
Dat twee keer zo snel knipperen komt omdat je knipper achter kapot is. Zo werkt jouw relais nou eenmaal. Iets met weerstand...

Probeer er achter te komen wat er kapot is: fitting (oxidatie?), toch het lampje, of één van de draadjes van relais naar knipperlicht.
 
Dank je Martell, ik ga het allemaal checken!

en Joep, massa aansluiting? bedoel je de aarde? (verbinding met het metalen chassis)? als dat niet goed zit, dan doet mijn voorste knipperlicht het toch ook niet?
 
Dat je andere knipperlicht (en dus ook het lampje op je dashboard) twee keer zo snel knippert is dus ook een indicatie dat één van de twee lampjes stuk is.

Meestal zitten er stekkers bij de achterverlichting (knippers + rem/achterlicht) zodat je het betreffende subframe makkelijker kan verwijderen. Je kunt deze stekkers eens opsporen om te kijken of hier vuil of corrosie op zit, misschien is het kabeltje gewoon gebroken bij de stekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan