Knipperlicht probleem

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
15.922
8.526
Driebergen
Facebook
Ik ben bezig met de motor van mijn vriendin, een Suzuki Katana 1100 en heb kleine knipperlichten gemonteerd, zelfde model als op de mijne, de originele zijn naar de knoppen, maar als je nu de knippers aanzet gaan ze met dubbele snelheid knipperen :X

Vandaag bij de motorzaak een universele electronische knipperautomaat (nr.3 op de foto) gehaald, zou altijd goed horen te zijn met wat voor lampjes dan ook. Deze gemonteerd ipv degene die er in zit(nr.1 met het extra ding eraan) maar toen deed hij helemaal niets meer B| . Instructies gelezen die erbij zaten en daarin stond dat je soms 2 draden moet verwisselen, dit gedaan en toen klikte hij wel één keer als je het knopje weer uitzette maar geen lampjes...

full


Daarna het knipperkastje uit mijn Katana (middelste kastje) gesloopt en die gemonteerd maar das hetzelfde verhaal als bij die Hella, alleen een klik bij het weer uitzetten en verder niets. Het valt me wel op dat de knippers een stuk minder fel zijn als mijne die niet smoke zijn uitgevoerd, zou dat uitmaken?

Hoe krijg ik de knippers goed aan het knipperen??????? :?
 
Volgens mij moet je er nog een paar extra weerstanden tussen zetten. Zoek maar eens op knipperlicht en weerstand. Er zijn een aantal topics hierover.

Succes
 
je moet er ook op letten dat je er het vermogen aanhangt dat er op dat relaytje vermeld staat anders krijg je altijd vreemde resultaten,het is maatwerk zo'n relaytje kopen(ouwe meenemen) :Z :z
 
je moet er ook op letten dat je er het vermogen aanhangt dat er op dat relaytje vermeld staat anders krijg je altijd vreemde resultaten,het is maatwerk zo'n relaytje kopen(ouwe meenemen) :Z :z

Je moet erg goede ogen hebben om nog wat op de oude te kunnen lezen...
Mij werd juist verteld dat deze altijd goed was.
Wat is trouwens dat ding wat erop gesoldeerd is? :?

Ik ben erg slecht in electriciteit.
 
tik je type motor even in in de zoekmachien en zoek kontact met de andere eigenaars van een dergelijke motor misschien hebben zij wel een relaytje waar nog wat leesbaars op staat,maar vergeet niet dat je nu een relaytje nodig hebt dat bij die nieuwe knippers past,neem desnoods de knippers even los mee de winkel in en vraag ze daar maar even op een rustig moment jouw te tonen dat het aangerade relaytje ermee werkt,zelf een paar losse draadjes meenemen zodat de boel in dewinkel simpel met elkaar verbonden/geknoopt kan worden en een accu hebben ze vast wel :}
 
Een defect knipperlicht relais herken je aan een enkele klik en het éénmalig opflitsen van de knipperlichten, voor deze uitvallen.
Behandel een knipperautomaat voorzichtig en laat em niet vallen; dit onderdeel is vrij teer en schokgevoelig.

dus gooi maar weg en ga eerst maar eens meten !!!!
 
Een defect knipperlicht relais herken je aan een enkele klik en het éénmalig opflitsen van de knipperlichten, voor deze uitvallen.
Behandel een knipperautomaat voorzichtig en laat em niet vallen; dit onderdeel is vrij teer en schokgevoelig.

dus gooi maar weg en ga eerst maar eens meten !!!!

Wat precies moet ik meten?
 
[knip]Wat is trouwens dat ding wat erop gesoldeerd is? :?

Ik ben erg slecht in electriciteit.

Dit soort uitspraken geeft aan dat je beter niet zelf kunt gaan prutsen aan je elektriciteit. Vraag even een vriend ofzo die wel een beetje kaas gegeten heeft van elekto, of rij even langs de dealer. Het is allemaal erg makkelijk uit te leggen als je het even kan aanwijzen allemaal.

Als je het de moeite waard vindt, kun je ook bij mij langsrijden (nijmegen), en dan help ik je.
 
De knipperlichten gaan sneller knipperen als er lampjes met een lager wattage aangesloten worden... misschien passen de lampjes uit de oude knippers in de nieuwe? Dan is het electrisch systeem verder niet veranderd en geven de lampjes waarschijnlijk ook meer licht :)
Als de oude lampjes niet passen, haal dan nieuwe lampjes met hoger wattage of zet een weerstand parallel aan de lapmjes zodat opgeteld het wattage gelijk is aan de oude lampjes... hadigste is dus lampjes veranderen naar oude wattages.
 
Universele relais (die het volgens de verkoper altijd op elke motor zouden moeten doen) heb ik niks dan slechte ervaring mee. Had een ronde versie maar hoe ik het ook aansloot het ding deed helemaal niks. De originele zijn vrij duur (55 euro ipv. 5 euro van de imitatie) dus op hoop van zegen de kapotte losgehaald en deze gelukkig weer in orde gekregen.

Voor het snelle knipperen moet het wattage van de lampjes ff bekijken, meen dat het 21 watt is??

Succes ermee!
 
De knipperlichten gaan sneller knipperen als er lampjes met een lager wattage aangesloten worden... misschien passen de lampjes uit de oude knippers in de nieuwe?
Volgens mij heb je ongeveer twee soorten lampjes: 21W en 10W. De meeste vervangingslampjes zijn 10W terwijl standaard meestal 21W is. Gewoon vervangen voor 21W en probleem opgelost (bij mij teminste). Soms wel even zoeken wie die lampjes heeft. De meeste tankstations niet, motorzaken weer wel.
 
Maar als Robinjo kleine Kellermanns heeft gekocht, zit daar een heel klein Halogeenlampje in dat veel minder vermogen vraagt, maar dezelfde hoeveelheid licht geeft als een 21W gloeilamp. Je kunt er dan niet ene 21W halogeenlamp in zetten zonder er een schijnwerper van de maken die de plastic behuizing laat smelten.

Je kunt overigens altijd het relais even open halen, en de weerstand aanpassen zodat de frequentie weer klopt. Maar dat is (nog) niet het probleem van Robinjo.
 
Je moet erg goede ogen hebben om nog wat op de oude te kunnen lezen...
Mij werd juist verteld dat deze altijd goed was.
Wat is trouwens dat ding wat erop gesoldeerd is? :?

Ik ben erg slecht in electriciteit.
Dat ding dat er op zit geslodeerd is een poteciometer (instelbare weerstand.
Ik vraag me af wat ze hiermee van plan zijn geweest.
Op je nieuwe kignoteur staat 10-110watt. Als je alleen maar led r.a.w. hebt, dan kom je niet aan de 10 watt en dat is dus te weinig. zet er maar eens een lampje bij om het te proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan