Knipperlicht problemen

CatchDude

MF veteraan
12 apr 2003
6.023
0
Arnhem
Ik heb iets raars met mijn knipperlichten. Er zijn onlangs nieuwe (andere dan de originele) op gegaan. Als ik de motor aan heb en die draait stationair, dan knipperen ze prima. Maak ik echter toeren, dan gaan ze dubbele snelheid knipperen. Laat ik gas los, dan doen ze weer normaal.

Ik heb de search gebruikt en heb al gelezen dan een verminderd wattage vaak voor knipperellende zorgt (er zijn bij mij geen leds in gegaan of zo, slechts kleine cat-eyes. Wattage weet ik niet...), maar dan zouden ze altijd sneller moeten knipperen, toch?

Ik heb er al een weerstand tussen zitten, wellicht dat daarom bij een laag toerental het knippertempo wel goed is, maar dat als er toeren worden gemaakt de weerstand gewoon geby-passed wordt, als het ware? (Omdat er meer spanning wordt geleverd dan?)

Ongetwijfeld zijn er apparaatjes om dit te verhelpen, maar het was nooit. En voorheen zaten er ook al niet de originele knipperlichten op. Er zijn nu echter andere, kleinere, niet originele knipperlichten op gegaan...

Wie helpt?
 
misschien krijg je de hogere spanning iets omlaag door in je koplamp die altijd hoord te branden een zwaarder wattage te plaatsen,is je accu trouwens nog wel goed,deze doet de spanning ook een beetje zakken als ie goed bijlaad dacht ik :?
 
zolang die lichtstralen goed gericht zijn no problem,maar kijk eerst of je knippers het normaal doen tijdens gassen met je voetrem ingetrapt,dan komt er 21watt ofzo bovenop van het remlicht,doet dit de truuk dan zien dat je dimlichtlamp dit extra gaat gebruiken,zal wel niet gaan ben ik bang,schiet me nog iets te binnen nu,op scoots zoals de honda vision zit een spannings regelaartje 12volt die alles ietsje daarboven de 12v. in warmte omzet middels een gloeispoel,als je van een sloopscoot zoiets afplukt en dat dicht bij de voeding van je knipperreay +draad en aarde aansluit moet de spanning daar ook constant blijven :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan