Knipperlicht raadsel

Wazig...

Wat jij nu hebt kan alleen maar als je de twee zijden (L+R) aan alkaar knoopt. Misschien dat je twee draden bekneld hebt zitten ergens? Onder/door je buddy, bijvoorbeeld? Ja, ik roep maar wat, maar weet ook niet precies wat je hebt gedaan....
Of je schakelaar zou de geest moeten hebben gegeven, al lijkt me dat net zo sterk als de vorige optie.
 
Da's dus kortsluiting. "even kneden in de draadbos, en hij doet het weer" betekent dat het probleem er ook weer spontaan in kan komen. Vandaag sluiting in je knipper-inrichting, morgen in je ontsteking (dat gebeurt natuurlijk alleen maar als je ergens middernacht over een proviciale weg rijdt, en je GSM leeg is).

Je hebt toevallig niet een alarm installatie? Als je er een hebt, kan het zijn dat er ergens vocht inzit.

Als dat niet het geval is, kan ik me voorstellen dat de knipperlicht schakelaar niet goed of niet goed schoon is (vocht?). Even je stuur console uit elkaar halen dus.

Als dat het niet is, zou ik toch even alle bedrading nalopen op eventuele slijtage-plekken waardoor het koper bloot is komen te liggen -> dat kan voor kortsluiting zorgen.
 
Damn! Lekker is dat :(
Op zich doe je er idd goed aan om gemodificeerde verbindingen te solderen ipv die rotte knijpverbinders. Maar je kon het verschijnsel toch manipuleren door die kous aan te brengen/eraf te halen? Dan moet je daar toch echt warm zitten. Hoewel... je zit ook redelijk dicht bij je knipperlichtschakelaar. Misschien kun je daar eens dichtbij met de draden rommelen en je zou de schakelaar eens een paar subtiele tikjes met een schroevendraaier kunnen verkopen. Of gewoon gelijk ontleden.

Je mot toch wat... B|

Ik hoop voor je dat je 't binnenkort vindt!
Succes.
 
Contacten die heet worden!?!?
Gelijk alle contacten nalopen!

Afgelopen voorjaar had een collega tijdens een toer door de ardennen ook een paar slechte contacten (lees in elkaar gedraaide snoertjes) een dag later hebben we het ding achter moeten laten in belgië omdat alles aan elkaar gesmolten zat.

Maar terug naar je knipperprobleem, het kan niet anders zijn dan dat de linkse + tegen de linker + aanzit.
"Gewoon" de snoertjes volgen totdat ze tegen elkaar aankomen waar het niet mag.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan