Knipperlicht relais verloopkabeltje

Edouard

Rookie
2 aug 2008
12
0
Ik heb op mijn Honda Hawk GT LED knipperlichten gemonteerd, nu denk ik dat het aangeschafte LED kinpperlicht relais stuk is, want het knipperlicht blijft bij inschakelen af en toe branden en begint dan na 5 sec pas te knipperen.

Nu heb ik een nieuwe relais gekocht (de bovenste op de foto) echter het originele stekkertje dat in de oude relais (dat ook nu in het kapotte relais paste) past niet op het nieuwe relais. Weet iemand of er verloopsetjes bestaan, waarbij ik de orginele stekker kan aansluiten zonder de kabel te hoeven stukknippen en in de weer moet met mannetje./vrouwtje stekkers?

En waar zijn die eventueel te koop? Alvast dank, Paul
full
 
Klopt, het onderste relais is het orginele relais, maar ik had een nieuw relais gekocht waar het stekkertje wel op paste en 9 van de 10x werken de knipperlichten ook normaal, maar af en toe blijfven ze ff branden .. daarom heb ik een nieuw relais gekocht, maar die heeft helaas niet dezelfde aansluiting ... groet, Paul
 
Op het bovenste relais passen gewone kabelschoentjes. Eventueel kan je de aansluitingen beschermen door er een stukje van een fietsbinnenband om het geheel heen te doen. Overigens is het bij LED knippers echt van belang dat je het juiste relais gebruikt, rekening houdend met het wattage van de richtingaanwijzers en de verklikker lampjes. Een relais voor gewone gloeilampjes werkt niet met LED lknippers of je moet met weerstanden gaan werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan