Knipperlicht Relais ZX6R 2003

19 jul 2005
113
0
Hopelijk kan iemand mij even wat advies geven over de volgende situatie:
Op mijn zx6r heb ik achter al kleine Led-knipperlichten. Omdat die toen te snel knipperde heb ik er een weerstandje tussen gezet: probleem opgelost.

Nu wil ik voor mijn grote paddestoel knipperlichten vervangen voor kleine Led-knipperlichten op de kuip. Om niet weer met weerstandjes te gaan klooien (die van de achter knippers kon ik onder het zadel weg werken, maar om de weerstandjes aan de voorkant nou aan de binnenkant van de kuip te plakken..... lijkt me niet zo handig!), heb ik een relais gekocht speciaal voor kawasaki/led-knippers om het oude relais te vervangen.

Vraag 1) waar zit in hemelsnaam dat relais? Heb al geluisterd, maar je hoort niks als de knippers aan staan. Voordat ik alles uit elkaar haal en niet meer weet hoe het in elkaar moet (typisch iets voor mij |( ) hoop ik dat iemand mij even op weg kan helpen.

Vraag 2) moet ik die oude weerstanden achter dan ook vervangen / verwijderen?

Alvast bedankt,

Bjornus Maximus
 
heb op mijn 6je ook rondom led-knippers. heb het standaard relais vervangen door een weerstandsonafhankelijkknipperlichtrelais :+ . Werkt perfect. Het relais vind je onde het zadel, naast de accu (als ik het me goed herinner). Vervangen is erg simpel. In de OP van het zx-6r topic staat een link naar een WPHB voor de bj 03/04, misschien heb je daar wat aan?
 
Zorg even dat je een pdf of wph krijgt dan kan je het opzoeken! De nieuwe knipperrelais geven tegen woordig geen geluid meer! Bij mijn honda zat ie tussen de koplampen maar dat is voertuig afhankelijk!
 
heb op mijn 6je ook rondom led-knippers. heb het standaard relais vervangen door een weerstandsonafhankelijkknipperlichtrelais :+ . Werkt perfect. Het relais vind je onde het zadel, naast de accu (als ik het me goed herinner). Vervangen is erg simpel. In de OP van het zx-6r topic staat een link naar een WPHB voor de bj 03/04, misschien heb je daar wat aan?

zo heb ik het ook gedaan, maar om je relais te vinden kun je ff luisteren zo als je al zij maar vaak kun je ze ook wel voellen schakelen als je je hand er op legt.
(of trek er gewoon het stekkertje er uit en kijk of je knipperlichten het noeg doen, werkt super :P ).



GR NEMO!


(ps mijn knipperrelais zat voor mijn accu onder mn zitje, (FZR600R)
 
Laatst bewerkt:
@ Maddox: Damn, da's handig..... dat wphb. Weet nu precies waar dat ding zit. Neem aan dat het me wel gaat lukken. :} Thanks!!! :}

Ben alleen toch bang dat ik die weerstanden bij de achter knippers zal moeten verwijderen, maar dat is dan maar een klein klusje (dat zou ik zelfs moeten kunnen).

Edit:
Ik zal ff laten weten hoe het afgelopen is en in hoeverre dat relais goed werkte of niet. Dan kan het in de toekomst weer een handige hulp zijn voor mensen die de "zoek" knop op MF weten te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan