Knipperlicht sneller knipperen bij hogere snelheid!?

Tint93

MF'er
29 nov 2012
166
0
Kapelle (Zeeland)
Beste mensen,

Vandaag viel me ineens iets op bij mijn pas nieuwe tweedehandse Kawasaki ZZR250. Namelijk hoe sneller ik rij met knipperlicht aan hoe sneller het knipperlicht knippert. Het is bij links en bij rechts, er zijn twee controle lampjes.

Ik wam er achter op de snelweg. Bij het inhalen zag ik het controle lampje erg snel knipperen en dacht dat er misschien een lampje kapot was ofzo. Even gestopt, alle lampjes deden het en knipperden normaal. Toen met knipperlicht aan vanuit stilstand naar de 120 gegaan en hoe harder ik reed, hoe sneller het knipperlicht knippert.

Heeft iemand enig idee?

Fototje
6969cfadf3932d93bd9be7d98b1b51ff.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe meer toeren, hoe sneller. Probeer dat maar eens op de standaard in neutraal.

Hoe meer toeren, hoe meer energie er van je dynamo in het systeem komt. Meer voltjes wss, en wellicht een wat slappere accu.

Daar reageert iig je relais op.

En als ik het mis heb, heb ik niks gezegd :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de spanning op je accu al gemeten, bij stationair en ook als je wat meer toeren maakt?
Als de spanning echt omhoog schiet (boven de 15 / 16V) dan is je spanningsregelaar en/of je accu stuk.

edit: je filmpje staat nog op privé dus die kunnen wij niet bekijken (ik tenminste)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan