knipperlicht werkt niet meer na inst led+blinkerrelais

13 okt 2012
3
0
hallo ik ben nieuwe member op dit forum'
ik heb een honda cbr 600 rr 07 en vandeweek heb ik led knipperlichten voor geinstalleerd en een blinker relais omdat ik had verwacht dat ze snel zoude gaan knipperen. na de instalatie werken de knipperlichten helemaal niet en de oude knipperlichten gaven ook geen effect meer toen ik ze terug zette voorheen hoorde ik me relais tikken. er zijn geen zekeringen doorgebebrandt en de oude en die nieuwe relais verwisselen geeft ook geen effect ook het achterlicht geeft geen effect meer

mvg piet turbooooo
 
Laatst bewerkt:
ja mischien is het de aansluiting van de draaden want toen ik de oude knipperlichten had verwijderd en de nieuwe had gemonteerd dede ze het niet en als probeersel had ik de + en - omgedraaid en toen dede ze het wel mischien is daardoor kortsluiting gekomen maar ik heb gehoord dat bij led het niet veel uit maakt welke draden je aansluit
 
Laatst bewerkt:
Maakt wel uit. LED werkt niet als je de + en - omdraait. Het zal waarschijnlijk niet ergens anders kortsluiting geven als je het verkeerd om aansluit, en het zal niet wat anders kapot maken denk ik.

Maar als ik het goed begrijp heb je de nieuwe LED's 1x aangesloten. Dan kan het dus inderdaad gewoon verkeerdom zijn.
 
Laatst bewerkt:
Led's.. oftewel light emitting diode laat maar eenzijdig stroom door.. als je hem verkeerd om aansluit dan doet ie niets nada maar veroorzaakt gelukkig ook geen sluiting oid.

Je kunt om je LED te testen deze over je accu heen zetten, dan weet je gelijk wat de + en - is.

ps. ik denk dat je voor de leesbaarheid.. effect beter kunt veranderen in wel of geen licht.

Meten is weten in dit geval, dus met een multimeter in de volt (gelijkspanning) stand kan je controleren of er nog spanning op staat of niet.

Een wph (werkplaatshandboek) met schema is ook erg makkelijk in dit soort gevallen, zodat je makkelijk stap voor stap de 'route' van de spanning kan volgen en punt voor punt kunt meten of het allemaal nog werkt.

Veel succes in iedergeval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan