knipperlicht zoals bijv een moderne Audi, of BMW

slootweg

Rookie
13 apr 2010
7
0
Heb een advertentie gelezen van motorknipperlichten a la Audi.
Heeft iemand info hierover? BVD.
 
Ik denk dat jij info hebt, want jij hebt de advertentie gelezen. Toch?

Wat staat er in? Is er een foto bij? Link?
 
Het effect is niet zo duidelijk als bij Audi vind ik. Bij de Audi richtingaanwijzers gaat er eerst een deel (een kwart tot een derde van de rij) in 1 keer aan, komt de rest er snel opvolgend bij, en daarna is het hele licht even helemaal uit.

Bij deze knippers is de binnenste LED gewoon continu aan...
 
Het effect is niet zo duidelijk als bij Audi vind ik. Bij de Audi richtingaanwijzers gaat er eerst een deel (een kwart tot een derde van de rij) in 1 keer aan, komt de rest er snel opvolgend bij, en daarna is het hele licht even helemaal uit.

Bij deze knippers is de binnenste LED gewoon continu aan...
Wel apart als een relais de spanning onderbreekt... :)
O zou er iets ingebouwd zitten, zodat het op eigen gelegenheid de sequence kan doen, onafhankelijk van spanningsonderbrekingen zoals een normaal raw werkt :?

Toch nog technische vragen :)
 
Wel apart als een relais de spanning onderbreekt... :)
O zou er iets ingebouwd zitten

Op de site staat dat je het knipperrelais moet vervangen door een draadbrug.

De lampjes krijgen dus continu spanning zodra de knipper aan staat. Je lampje in de teller gaat ook gewoon aan en that's it.
De knipper-achtige actie wordt dus door een IC in het lampje zelf gestuurd
 
Laatst bewerkt:
Op de site staat dat je het knipperrelais moet vervangen door een draadbrug.

De lampjes krijgen dus continu spanning zodra de knipper aan staat. Je lampje in de teller gaat ook gewoon aan en that's it.
De knipper-achtige actie wordt dus door een IC in het lampje zelf gestuurd
Nou mooi. Iemand die de handleiding wel leest :t

Meteen antwoord voor TS, heeft die ook weer een top weekend.

En nu de diepte in: is die IC te herprogrammeren om ook dat eerste blokje uit te laten gaan?
Of eerst alle aan, en dan vanaf nul de blokken aan doen?
 
mannen blijven kinderen he

tumblr_om0lqjoHWx1vsr1vao1_500.gif
 
Oh, van die Pauper dingen. Net als die mistlampen die aan gaan als je stuurt.

Dat is écht super handig als je in het pikkedonker ergens achteraf een erf op wilt rijden. Met alleen het licht van de koplampen zie je dan een stuk minder duidelijk of je nu wel of niet de sloot in dreigt te rijden ;-)
 
Dat is écht super handig als je in het pikkedonker ergens achteraf een erf op wilt rijden. Met alleen het licht van de koplampen zie je dan een stuk minder duidelijk of je nu wel of niet de sloot in dreigt te rijden ;-)
Je moet dan al zowat stapvoets rijden, met een beetje tempo zijn ze nutteloos.

Heb niks met Audi maar vind die knipperlichten wel geinig, net als die werkzaamheden lichtjes die zo'n swoosh effect hebben. Leuke gimmick.
 
zoeken op sequential turn signals geloof ik, heb ook al lopen te bedenken hoe ik dat (mooi) op de motor verwerkt krijg O-)

dat dus:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het verleden heb ik deze richtingaanwijzers, maar dan zonder dat effect, uit China laten komen. Buitenkant is precies hetzelfde. Is rotzooi, komt nauwelijks licht af. Het kan dat deze beter zijn, maar voor dat bedrag heb ik mijn twijfels.
 
Ook gewoon in Nederland te koop LED-knipperl m. loopl.eff kopen | Louis motor & vrije tijd
De site werkte niet in Firefox, de Duitse site wel vreemd genoeg.
3,66 per paar in de uitverkoop en gratis verzending. Hoe kan dat nou nog lucratief zijn :?
Zit wel te twijfelen.. Met dit soort prijzen ga ik toch aan de kwaliteit twijfelen. To buy or not to buy

1 Pair Flowing Universal Motorcycle LED Indicators Light Turn Signal Light Amber Lamp For Honda For Kawasaki For Harley-in Brake Disks from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Dus voor € 134,95 bij Louis (incl. Sensor) of € 7,32 bij Ali. Nogal een verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan