knipperlicht..

RicM

Die hard MF'er
20 feb 2006
883
0
Yerseke
vraagje,

wat is het standaard wattage wat in een knipperlicht zit bij een R6 uit 2000...??

het volgende probleem, als ik het contact aanzet en het knipperlicht aan dan gaat hij branden maar niet knipperen....

start ik vervolgens de motor dan knipperen ze wel netjes (kleine laadspanning)

zet ik vervolgens mij lichten aan dan stoppen ze weer met knipperen. (spanning daalt iets)

als ik vervolgens een klein beetje gas geef en de laadspanning dus iets hoger is dan werkt alles perfect. Tijdens het rijden werkt alles dus prima, maar sta ik stil op een kruising bijvoorbeeld en de motor draait stationair dan stopt het knipperen en branden ze continue...

er zitten rondom 21watt lampjes in...

accu is pas nieuw overigens....

als ik één lampje losdraai helpt het ook niet, bij me auto ging hij altijd sneller knipperen als er een lampje los/defect was, bij een motor niet??

zijn de lampjes te zwaar/ te licht of is het relais kapot???

ook als ik stilsta wil ik dat ze gewoon knipperen, kan natuurlijk wel continue gas staan geven voor het stoplicht maar dat staat ook zo vreemd :]

grtz, richard,
 
Ik denk het meest aan een slecht "aardpunt" (minverbinding via frame) waardoor de terugstromen van zowel het knipperspul als de lampen gaan.

Dat kan een gaar/onvast/vervuild/geoxideerd stekkertje zijn (in plus of min-aanvoer allebei even erg), maar vooral ook een boutje in "frame" voorbij de stuurlagering en, misschien nog erger, in bijvoorbeeld een spatbord.

Alles wat er hangt aan "overgangen" tussen accu en verbruikend object is verdacht, ook/vooral een kabelschoentje-op-boutje.

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte.
 
als alle lampjes werken zal het je relais zijn maar als er een lampie stuk is blijven ze branden. als je een kapot lampje verwisselt met 1 met een lager wattage zullen ze ook blijven branden, als dit alles goed is kan het ook zoals willem zegt de massa zijn maar vaak brand er dan juist helemaal niets.
 
de accu is vervangen omdat de vorige niet meer 100% was (te oud en te lang niet gebruikt)

corrosie of iets dergelijks denk ik niet, alle bekabeling ziet er als nieuw uit, de motor heeft nog bijna niets geleden...

ik ga vanavond even een paar andere lampjes proberen en dan zien we wel, anders breng ik hem gewoon naar de dealer want hij zit nog in garantie, al hou ik er zelf wel van om storingen te zoeken....

grtz, richard,
 
Terug
Bovenaan Onderaan