Knipperlichten aansluiten FZX700

Delcasa

Die hard MF'er
12 jul 2011
642
2
Amsterdam
Hoe moeilijk kan het zijn?! Even nieuwe knipperlichten monteren. Blijkbaar heb ik zelfs daar moeite mee...

Probleem: Lampje kapot maar volledig vast geroest in cheapo aftermarket knipperlicht, niet meer te redden dus dan maar links en rechtsvoor nieuwe knippers er op.
Vorige eigenaar had slechts 1 draad van beide knippers aangesloten op de kabels en het andere draadje afgeknipt, gestript en tegen frame/knipperlicht draadeinde gemonteerd. Het setje knippers dat ik gekocht heb kwam met 2 draden die ik dan graag ook gewoon zo aansluit; niet met massa op frame zoals vorige eigenaar.

In de koplamp zitten de connectoren. Daar zaten de oude knippers links op bruin, rechts op groen en er waren 4 vrije connectoren. Twee aan zwarte draad, twee ongebruikte blauwe.
Op de foto zie je hoe ik de boel had aangesloten. Op de manier aangesloten zoals op foto werkte links prima. Ook dashboard lampje knipperde mee.
Rechts deed echter niks. De relais klikte, maar geen licht in knipper en ook dash deed raar. Want daar gingen zowel Neutral als Fuel zwak knipperen....

Ik heb daarna heel handig verschillende combinaties geprobeerd. Wanneer ik blauw aansluit gingen knippers gewoon continue branden. ergens heb ik nu iets gedaan waardoor niets het meer doet... Op dit moment maakt het relais geheel geen klik meer en krijg ik geen enkel light op dash (ook neutral/fuel helemaal niet meer) en knippers ook niet. Ik hoop dat dit iets stoms als een zekering is. Kan het zijn dat ik mssn iets ergers heb verpest??

Kan iemand me in ieder geval aangeven hoe de draden wel zouden moeten?
lamp wires.png


IMG_20210227_152527.jpg
 
Blauw is voor stadslicht, bruin en donkergroen idd je knippers. Die extra blauwe die er bij jou inzitten zijn voor de amerikaanse uitvoering mer Running Lights, richtingaanwijzers die blijven branden. Je kan maar weinig fout doen tot je de zwartwitte van de knipperautomaat aam massa hangt, dat kost je een zekering (of in het slechtste geval een automaat)
 
Kijk, dat verklaard die blauwe! Dankjewel. Het is inderdaad een US fiets.
Ga ik die lekker negeren.

Maar hoe ik het in die foto heb, zou dus moeten kloppen? Groen/bruin voor links rechts en beide op een zwarte?
 
Oh, ik heb een idee: Het kan zijn dat de knippers een massa hebben maar ook een massadraad, dan moet je de juiste draad op zwart en bruin/blauw aansluiten anders heb je inderdaad kortsluiting. Dus misschien eenvoudigweg die draden omdraaien. Je kan ze trouwens met alleen het risico van het vervangen van een zekering het beste op de blauwe testen. Dan branden ze wel continue onder het testen maar je kan de automaat niet kortsluiten
 
Terug
Bovenaan Onderaan