Knipperlichten automatisch uit?

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
Wie heeft ervaring met deze module die automatisch de knipperlichten uitschakelt van je motor?
Ik vergeet het soms of ik druk de knipperlichten niet goed uit.
Nu lijkt me dat deze module wellicht de oplossing is:


Maar ik ken niemand die dat geïnstalleerd heeft.
Wie heeft er ervaring mee?

Ik hoor het graag!


fullsizeoutput_1893.jpeg
 
Heb je de beoordelingen op de site van Louis gelezen? Daar kun je al aardig wat informatie vinden. Ik heb zelf alleen ervaring met af-fabriek automatische knipperlichten maar dat is al heel lang geleden bij een XJ900F. Dat was minder geavanceerd, alleen tijd en afgelegde meters. Deze schijnt wat meer te detecteren, namelijk hellingshoek. Zou best kunnen werken maar veel merken zijn ook weer afgestapt van automatische knipperlichten. Het is namelijk nooit helemaal feilloos. Het is niet zo gek duur dus misschien kun met gewoon proberen?
 
Lang geleden had ik een z650 waar zo'n piepding op zat. pieeep pieeeep pieeep en in de bebouwde kom iedereen kijken. Had de vorige eigenaar erop gezet omdat ie vaak vergat de RAW uit te zetten.
Ik vond het fucking irritant en al snel eraf gehaald. Maar misschien werkt het voor jouw :+
 
Toen je nog mocht afrijden op je eigen motor had ik er ook zo'n piepertje op gezet. Wilde niet dat ik tijdens het afrijden zou vergeten de richtingaanwijzer uit te zetten!! Daarna er gelijk weer af gehaald, want was niet stoer natuurlijk :). Daarna nog een XJ900F, daar gingen ze ook na een bepaalde tijd/afstand vanzelf uit. Moet zeggen, dat werkte wel. Ik zette de richtingaanwijzer nog steeds met de hand uit, maar zou ik het vergeten dan gingen ze toch uit. Of dat Smart Turn System van Louis werkt weet ik niet, maar ik heb er geen 74 euro voor over.
 
ik heb zo,n sts systeem op mijn F6c gemonteerd.
werkt goed, bijna feilloos zolang je niet op de snelweg zit.
daar moet ik het met de hand uit zetten door nog een keer in dezelfde richting te drukken.
vind ik op de snelweg niet zo erg.
het werkt met een soort van gyroscoop, heb ik mij laten vertellen.
het systeem voelt wanneer je remt of optrekt en of de motor schuin staat en verbindt daar wat logica aan.
al met al ben ik er blij mee, heb er zelfs nog 1 op de plank liggen voor een andere motor.
lijkt erop dat de maker er mee gestopt is, kan de website niet meer bereiken.
op youtube staan nog wel wat videos.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het origineel op m’n VFR.
Had niet gehoeven van mij.
Het slaat te snel af, vooral op de snelweg.
Uitzetten van de ra doe ik eigenlijk altijd zelf.
Heel soms vergeet je het wel eens, maar dat zie je snel genoeg.
Vaak vergeten doe je eigenlijk alleen als je onervaren bent, remedie meer rijden :]
En gewoon aanleren, voor de bocht aan, na de bocht uit, simpel.

Je trekt je broek/rits toch ook gewoon weer omhoog na het pissen?
 
Ik heb ze ook op mijn motor .werkt prima .
Eerst van het merk Multi Flasher replay.( te koop voor 20 euro tweede hands ) sinds kort nieuwe systeem merk Moto Gadget Mo unit blue.
wel met druk schakelaars op het stuur
 
Even inhoudelijk over dit systeem wat je opgezocht hebt.
De meegeleverde verbindings materialen zijn niet ideaal.
Zeker die aftakkingen zijn een gruwel voor een beetje vonkentrekker.
Het mooiste is om een dubbele stekker te hebben die je tussen de schakelaar zet.
En een losse geschakelde voeding.

Het gepiel met schuimpjes in je schakelaar vind ik ook niet zo geweldig, dat hadden ze anders op kunnen lossen, door een ander ontwerp van de besturing.

Dus bij deze is mijn aankoop advies negatief.
 
ik vind juist die schuimpjes een hele mooie oplossing en zeer simpel en ook weer makkelijk terug te draaien als je er vanaf wil.
werkt nog steeds en het zit er al een paar jaar in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan