Knipperlichten blijven knipperen: wat betekent dit?

De Bonte Was

MF'er
30 jun 2009
57
0
Hi!
Nadat m'n accu te zwak was om m'n motor te starten, heb ik deze uit m'n Triumph Bobber gehaald en aan de drupperlader gehangen totdat deze weer helemaal hersteld was. Omdat de accu in de Bobber nogal lastig bereikbaar is, gebruik ik normaal een aansluiting van de Optimate 4 druppellader waaraan in de druppellader onder m'n zadel kan aansluiten, maar dit werkte niet. (Dit bleek achteraf een kapotte zekering te zijn in deze kabel)

Bij het terugplaatsen van de accu startte hij perfect, gingen de gevarenlichten knipperen. De rest van de lampen op teller bleven aan staan. Wanneer ik hem in de 1e versnelling zette, sloeg die direct af.
Als ik het contact uit zet, blijven de gevarenlichten knipperen. (De rest van de lampjes gaan uit). De enige manier om de knipperlampen uit te doen, is om de accu te ontkoppelen. Er is dus duidelijk een storing.

-de schakelaar van de gevarenlampen staat uit
-de standaard was ingeklapt op het moment van schakelen
-de kapotte Optimate kabel was er tussenuit gehaald
-de knipperlichten branden op normale snelheid
-er zijn geen errors op het display te zien
-alle verlichting van de motor werkte
-ik kon de motor dus wel starten en deze bleef draaien

Ergens kan ik me herinneren dat ik dit eerder heb gehad, misschien bij een andere motor zelfs. Maar ik weet de oplossing niet meer.
Iemand een idee?

Bedankt alvast!
 
Ik heb geen alarm op de fiets, maar ik vind wel de accudraad erg opgepropt. Kan het zijn dat door kabelbreuk je storing krijgt? Of heb je dat alleen bij kleine draadjes?
 
Terug
Bovenaan Onderaan