Knipperlichten cbf500 werken niet meer

Lieszje

Die hard MF'er
12 apr 2018
356
387
Alphen a/d rijn
Hoi allemaal,

Sindskort heb ik mijn rijbewijs en mijn motor.
Het betreft een Honda cbf500 uit 2007.

Omdat een knipperlicht kapot was (afgebroken) via ali imitatie knipperlichten besteld.
Nu bleken er drie draden aan te zitten ipv twee draden.
Even navraag gedaan en dat bleek te zijn voor de snelheid van het knipperen.

Het eerste knipperlicht ging goed, bij de tweede ging het verkeerd.
Mijn knipperlichten werken dus allemaal niet meer (achter ook niet).

Ik gok erop dat de relais kapot is, maar er zijn hier vast mensen die er meer verstand van hebben :')
Iemand die weet wat waarschijnlijk het probleem is en wilt helpen?

Groetjes Lisette
 
Top!

Had ik bij de mijne ook. Eerste keer alleen de zekering vervangen, ging 2 weken goed.

Daarna brandde de zekering ineens weer door. Toen had de monteur bij de motorzaak toch maar even naar het "onderliggende probleem" gekeken. Gerepareerd, en nieuwe knippers erop. Letterlijk de volgende dag, yep, weer kapot.

"Ik dacht écht dat ik hem had", zei de beste man toen ik langs kwam. Poging 2 (3e keer langs daar, maar het zekeringetje vervangen de eerste keer reken ik niet mee). Hij was ervan overtuigd dat het wel ergens aan de achterkant zat, maar alles doormeten is zo lastig, etc. Weer wat dingen geprobeerd, ik zag op de teller dat hij er 50 kilometer mee had gereden, en het zou nu écht goed moeten zijn.

En... ook dit duurde maar 1 dag. De 4e keer dat ik daar was, was ik behoorlijk pissed en wilde ik de aankoop eigenlijk al terugdraaien. Ik had al de papieren en alles mee naar de motorzaak, maar ter plekke toch nog 1 laatste kans gegeven. Ik wilde geen stennis schoppen en eigenlijk liever dat 'ie 'm toch gewoon ging repareren.

Nouja... 3 keer is scheepsrecht. Een paar maanden later doet alles het nog prima. Toen ik 'm ophaalde zei die "Ja, ik heb nu écht iets zien bewegen en dat nu opgelost" ofzo. Kostte me wel moeite om niet te zeggen "Had je daar niet de eerste keer naar kunnen kijken dan?".

ANYWAY, lang verhaal kort, kortsluiting is kut, hopen dat het bij de jouwe nou opgelost is, en ander is rijden met handsignalen ook wel eens grappig voor de verandering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan