knipperlichten doen het niet meer

Anonieme gebruikert

MF veteraan
6 jan 2005
1.536
1
Vorige week zijn m'n rechterknipperlichten al uitgevallen, nu doen m'n linker het ook niet meer. Bij knipperen naar links hoor je wel een sterk gezoem uit de motor komen, maar knipperen doen ze niet meer. Bij die naar rechts geen enkel teken van leven meer.
Heb m'n zijpaneel dan maar verwijderd omdat het geluid uit de buurt van de pinkerdoos (of hoe noem je zo'n ding) leek te komen. Het gezoem blijkt echter niet van de pinkerdoos afkomstig te zijn, maar van een klein dingetje dat naast die pinkerdoos hangt. Het hangt vastgehaakt aan de batterijhouder en hangt daar een beetje in het niets. Er komt een kabel op uit (die er met één fiche aan aangesloten is), maar verder is het nergens mee verbonden.
Daarnet even langs de dealer geweest om te informeren, het enige wat die kon zeggen is dat het niet aan de pinkerdoos ligt. Wat het dan wel is wou hij niet zeggen, daarvoor moest ik de motor maar eens binnenbrengen... Ben ik lekker vet mee dus...
Iemand hier enig idee?
 
Ben net even langs een andere (stukken vriendelijkere, mijn toekomstige) dealer geweest. Die dacht dat het het relais was, dus heb ik een nieuw gekocht en het ter plekke aangesloten. Toen gebeurde er wel iets, maar niet wat er moest gebeuren: de lampjes van 'neutraal' en 'olie' begonnen te knipperen... Vriendelijke dealer kwam dan even helpen, merkte op dat het relais na enkele seconden al aardig heet was geworden: kortsluiting dus. Waar dat dan precies zat kon hij natuurlijk ook niet onmiddellijk zeggen, maar ben toch al een stukje geholpen.
Bovendien heeft hij (zonder dat ik dat gevraagd had) het nieuwe relais teruggenomen en me m'n geld teruggegeven. M'n probleem is dan wel nog steeds niet helemaal opgelost, die vent heeft er in ieder geval een klant bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan