Knipperlichten feller maken.

MikeyG

Rookie
18 jan 2016
23
1
Hoogeveen
Hallo, ik kreeg laatst de klacht dat degene met wie ik reed mijn knipperlichten achter niet echt duidelijk zag.

Kan ik iets simpels aanpassen zodat ze feller branden misschien?

Gaat om een Suzuki Gsx-r 750 uit 2000 en er zitten aftermarket knippers geïntegreerd in de kont in.

18C0720A-6F50-47C2-80C8-F6CE8C281CD7.jpeg
 
Mijn ervaring met aftermarket knipperlichten is, als ze budget zijn, ze ook budget licht geven. Niet fel dus.

Je zou eens kunnen proberen het glaasje schoon te maken. Een passende oplossing is gewoon origineel erin denk ik.
 
Heb hier ook het budget knipper probleem, de volgende set moet gewoon goed zijn. Ik investeer in duurdere voortaan. Heb al te vaak goede hoop gehad en dat draaide altijd weer uit op het niet. Wat ik me afvraag, als ze geleverd worden met e-keur kun je er dan vanuit gaan dat ze fel zijn onder de meest voorkomende kijkhoeken?
 
Wat ik me afvraag, als ze geleverd worden met e-keur kun je er dan vanuit gaan dat ze fel zijn onder de meest voorkomende kijkhoeken?
Als je ze bij Ali koopt moet je er niet op rekenen dat die E-keur echt is,en weet je dus niet of ze fel genoeg zijn.
Als je ze bij een dealer koopt en ze zijn niet fel genoeg,breng je ze gewoon terug.
Zelf heb ik extreem kleine micro knipperlichten uit Duitsland,en die zijn zeer fel,die moeten uiteraard aan de TUV keuring voldoen.
 
Als je ze bij Ali koopt moet je er niet op rekenen dat die E-keur echt is,en weet je dus niet of ze fel genoeg zijn.
Als je ze bij een dealer koopt en ze zijn niet fel genoeg,breng je ze gewoon terug.
Zelf heb ik extreem kleine micro knipperlichten uit Duitsland,en die zijn zeer fel,die moeten uiteraard aan de TUV keuring voldoen.


Hé Luc heb je mss een een link van de jouwe?
Ik zie ruimte op m’n kentekenplaat houder om er andere op te zetten want ik vind het niet zo’n fijn idee dat ze m’n knippers niet zien.:X
 
Ik heb de mijne al een paar jaar,zowel bij Louis als Polo hebben ze er verschillende,en normaal hebben die allen een E-keur.
 
Heb je weerstanden geïnstalleerd om de snelheid van de knipperlichten aan te passen?
Het kan zijn dat die verkeerd zijn aangesloten, wat ervoor kan zorgen dat je dus minder felle knipperlichten hebt.
 
Ik heb de mijne al een paar jaar,zowel bij Louis als Polo hebben ze er verschillende,en normaal hebben die allen een E-keur.

Hier staan zo (even snel kijkend) een 5 - 6 modellen op waar ook heel Ali mee vol staat. Dus koop vooral duurdere! Rond de 40-50 euro, anders koop je Ali lampjes voor een hele dure prijs.
 
Hier staan zo (even snel kijkend) een 5 - 6 modellen op waar ook heel Ali mee vol staat. Dus koop vooral duurdere! Rond de 40-50 euro, anders koop je Ali lampjes voor een hele dure prijs.
En jij kan aan een foto zien of die identiek hetzelfde zijn of ze er alleen maar op lijken?
En daar krijg je uiteraard ook 2 jaar garantie en ben je zeker dat ze een fel licht geven,want daar gaat het hier over.
Ik heb zelf ook meerdere keren Chinese knipperlichten gekocht op ebay,en ik heb daar geen al te goede ervaringen mee,maar je kan geluk hebben natuurlijk.
 
En jij kan aan een foto zien of die identiek hetzelfde zijn of ze er alleen maar op lijken?
En daar krijg je uiteraard ook 2 jaar garantie en ben je zeker dat ze een fel licht geven,want daar gaat het hier over.
Ik heb zelf ook meerdere keren Chinese knipperlichten gekocht op ebay,en ik heb daar geen al te goede ervaringen mee,maar je kan geluk hebben natuurlijk.
Wat?
Hoe weet je dat?

(E keur zegt daar niets over, zoek maar eens op.)
Wat wel belangrijk is voor de ekeur is de stralingshoek, aanwezigheid reflector, en de juiste kleur van het glas.
 
Ik ga me niet bezig houden om de teksten te bestuderen,maar de aanwezigheid van een reflector heeft maar 1 doel.
Dat was in het pré LED tijdperk al het verschil tussen goede exemplaren met E-keur en Chinese troep.
Ik heb wel al zeker 20 jaar de ervaring dat als ik in Duitsland (of van een Duitse bedrijf) knipperlichten koop dat die altijd zeer goed zichtbaar zijn,zoals het hoort.
In hun winkels staan ook dikwijls displays met werkende knipperlichten zodat je het kan zien voor je ze koopt.
Als jij liever bij Ali koopt,ga je gang.
Ik vind het net als TS belangrijk dat mijn knipperlichten (en ook stoplicht) goed zichtbaar zijn,zodat er niemand achterop knalt
 
Prima toch? Je krijgt waar je voor betaald. Maar tis zonde als je 30 euro uitgeeft en die ook voor 3 euri op Ali had kunnen kopen. Er staan ook tientalle producten op nlse webshops wat 1 op 1 zelfde is als ali. Dat is mijn ERVARING, nee ik heb geen lichtmetingsonderzoek gedaan maar wel gezond verstand. Al zeg ik het zelf😋

Ik probeer mensen alleen maar te waarschuwen dat ze geen zooi kopen voor een dure prijs. Thats all.
 
Terug
Bovenaan Onderaan