knipperlichten in remlichten

silva

Rookie
7 mei 2004
15
0
haarlem
wie kan mij helpen? Mijn knipperlichten heb ik er af gehaald omdat ze zo groot waren. Ik heb er hele kleintjes op gezet maar die zijn overdag bijna niet te zien. Nou zag ik van de week een motor voor mij rijden en als die zijn richting aan gaf naar links knipperde zijn linker remlicht en zijn rechter remlicht branden gewoon op als remlicht. dit lijkt mij de ideale oplossing maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. ik heb een kawasaki ninja model B1 uit 1995. wie kan mij hier bij helpen.
 
De + draden van je linker en rechter remlicht scheidden zodat je twee links en rechts apart kunt aansturen voor je r.a.w.
De draden van je oude r.a.w aansluiten op de linker respektievelijk rechter remlicht.
Je zult wel diodes moeten plaatsen tussen de diverse aansluitingen om te voorkomen dat er rare dingen gebeuren lijkt me (spanning op de verkeerde draden bij afremmen/richting aangeven?)
 
wie kan mij helpen? Mijn knipperlichten heb ik er af gehaald omdat ze zo groot waren. Ik heb er hele kleintjes op gezet maar die zijn overdag bijna niet te zien. Nou zag ik van de week een motor voor mij rijden en als die zijn richting aan gaf naar links knipperde zijn linker remlicht en zijn rechter remlicht branden gewoon op als remlicht. dit lijkt mij de ideale oplossing maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. ik heb een kawasaki ninja model B1 uit 1995. wie kan mij hier bij helpen.

Hey Silva!
Na-apert ;)

:+

Moet je idd doen. Heb ik ook gedaan (i.c.m. LED's) en 't bevalt prima. Het enige wat ik wel eens hoor is dat men in beginsel een beetje vreemd tegen m'n rode RAW's aankijkt, maar tot op heden heb ik nog nooit geluiden gehoord dat iemand de aanduidingen als onduidelijk of verwarrend heeft ervaren.

Die SportFlasher van VFX vind ik een aanrader: ik heb 'm ook gebruikt :} . Een pluspunt van die SportFlasher is, dat bij gebruik van de RAW de betreffende knipperende lamp geheel dooft (dus de 5W èn de 21W spiraal), wat de zichtbaarheid te goede komt.

[edit]
Schrik niet teveel van de prijs. Die is nl niet in US-$, maar in CAD-$ ;)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan