Knipperlichten installeren + voorrem aan remlicht

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Goedenavond,

Ik heb laatst een naar supermotard omgebouwde KLX650 gekocht.
Loopt super, maar nou zijn er 2 dingen waaraan ik me wel erger;

1; Er zitten geen knipperlichten op. Waardeloos dus dit moet aangepast worden.
Is dit lastig? Wat is de beste manier om die te doen? Met gebruik van een bestaande kabelboom?

2; de achterrem laat het remlicht branden, maar de voorrem niet...
Iemand enig idee hoe dit in elkaar zit / te regelen valt?

Motorisch lukt me alles, maar elektronica is bij mij echt een drama |(
 
Goedenavond,

Ik heb laatst een naar supermotard omgebouwde KLX650 gekocht.
Loopt super, maar nou zijn er 2 dingen waaraan ik me wel erger;

1; Er zitten geen knipperlichten op. Waardeloos dus dit moet aangepast worden.
Is dit lastig? Wat is de beste manier om die te doen? Met gebruik van een bestaande kabelboom?

2; de achterrem laat het remlicht branden, maar de voorrem niet...
Iemand enig idee hoe dit in elkaar zit / te regelen valt?

Motorisch lukt me alles, maar elektronica is bij mij echt een drama |(

1. Geen idee. Het hangt er van af hoe de richtingaanwijzers destijds eraf gehaald zijn. Als de kabelboom aangepast is dan heb je geen draden meer om ze aan te verbinden en moet je een stukje kabelboom weer zelf maken. Als de oude kabels er nog zijn en de schakelaar aan je stuur ook dan kun je het in principe weer gewoon aansluiten. Dus eerst goed kijken wat er nog zit en wat niet. En dan kunnen we je advies geven.

2. Kijken bij de voorremhandel. De schakelaar voor het remlicht kan kapot zijn of niet meer goed werken. Maar er kan ook een kabelbreuk zijn.

Electronica is ook nooit mijn ding geweest meer met logisch nadenken en wat geduld kom je een heel eind. De basis is altijd een gesloten stroomkring die begint ergens bij de plus van je accu en eindigt bij de min van je accu of massa. En daar kunnen allerlei zaken tussen zitten zoals schakelaars, relais, onderbrekers etc.... Een schema tekening maken helpt ook vaak wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan