Knipperlichten Kawasaki Z250C (1983) kaduuk

Kizmiaz

Born to be mild
20 aug 2020
804
983
Limbürg
De situatie:

- Op kontakt, motor uit: knipperlichten doen het helemaal niet. Er komt één hoorbare "klik" onder de zijkappen vandaan.
- In het begin tijdens rijden knippert 'ie eenmaal, dan gaat 'ie in een soort spastische snelle knipper.
- Na paar minuten rijden, weer niks.
- De rest werkt prima (lichten, toeter, starter).

Heb snel de zekeringen bekeken, die waren nog goed. Ben helaas pas morgenavond weer bij de Kawa en ga dan op nader onderzoek. Maar wou dit topic plaatsen voor het geval iemand tips heeft, kan ik die meteen morgenavond meenemen.

Het gaat om een Kawasaki Z250C/Z250 LTD uit 1983. Er zit een vrij nieuw startrelais in, voor zover dit wat uitmaakt.
 
De situatie:

- Op kontakt, motor uit: knipperlichten doen het helemaal niet. Er komt één hoorbare "klik" onder de zijkappen vandaan.
- In het begin tijdens rijden knippert 'ie eenmaal, dan gaat 'ie in een soort spastische snelle knipper.
- Na paar minuten rijden, weer niks.
- De rest werkt prima (lichten, toeter, starter).

Heb snel de zekeringen bekeken, die waren nog goed. Ben helaas pas morgenavond weer bij de Kawa en ga dan op nader onderzoek. Maar wou dit topic plaatsen voor het geval iemand tips heeft, kan ik die meteen morgenavond meenemen.

Het gaat om een Kawasaki Z250C/Z250 LTD uit 1983. Er zit een vrij nieuw startrelais in, voor zover dit wat uitmaakt.
En wat is je accuspanning?
En heb je al gewoon geprobeerd het relais te vervangen?
Heb je de motor verder nog origineel?
 
Accuspanning ga ik morgenavond opmeten. Relais vervangen nog niet, heb er ook zo geen liggen. De motor is nog origineel, op het achterlicht en de knippers na, CE gekeurde LED dingetjes op gezet.
 
Dan is er in dat halve jaar dat je ze erop hebt zitten toch iets veranderd, heb je de stekkers die er standaard op zitten ook gebruikt? Kan zijn dat die een beetje verweerd zijn. Kan ook zijn dat je clignoteur (knipperlichtrelais) ineens raar gaat doen omdat deze eigenlijk niet geschikt is voor ledknipperlichten.
Maar ik zou eerst eens die stekkers even nalopen.
 
Het begon (me op te vallen) tijdens wat ritten afgelopen week, toen heb ik niks gedaan aan de fiets. Dus het is niet begonnen na onderhoud. Maar kan natuurlijk altijd dat een stekker los is gegaan. Die ééncilinder schudt goed ;-) Die ga ik morgenavond direct nalopen, bedankt voor de tip.

Een knipperlichtrelais ga ik sowieso aanschaffen als die anders zijn voor LEDs. Was me wel bewust dat die er waren, maar omdat deze knippers het prima deden met de oude relais (hoewel een tikkeltje snel) heb ik er geen aandacht aan gegeven.

Nogmaals dank voor de tips, allen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan