Knipperlichten knipperen raar

Jessew123

Rookie
23 mrt 2020
12
1
Hallo!

Ik heb vrij recent nieuwe knipperlichten aan de voorkant geïnstalleerd. Achter zitten nog de standaard knipperlichten.
Als het contact aan staat en ik doe de knipperlichten aan knipperen ze normaal. Tijdens het rijden knipperen ze ook normaal.
Het is pas als ik echt stil sta en als de motor stationair loopt dan gaan ze opeens snel knipperen. zodra ik weer optrek doen ze weer normaal.

Standaard lampje: P21W 12V 21W
Nieuw lampje: T10 12V 9W

Is dit een kwestie van T20 W21W lampjes er in doen of ligt het ergens anders aan?
  • Merk: Yamaha
  • Type: Fazer 600
  • Bouwjaar: 2001
  • Kmstand:32xxx
  • Probleem: Knipperlicht knippert snel tijdens stationair maar normaal als ik rij
  • Wanneer is het probleem onstaan: toen ik na het installeren van nieuwe knipperlichten ging rijden
  • Wat is er al aan gedaan: niks
Met vriendelijke groet,

Jesse
 
Je had 21W, en nu 9W.
Dat is 42 vs 30 Watt als ik je goed begrijp.

Heb je wel eens een kapot lampje gehad? Dan gaat de ene werkende ook knipperen als een malle. Dat komt omdat het relais minder belast wordt.

Als je motor toeren maakt is je spanning zo'n 14 Volt. Als je motor stationair loopt is dat wat minder. Waarschijnlijk net de "grens".

Conclusie: Ja, dat 9W lampje verklaart het.
 
Je kan ook een last onafhankelijk knipperrelais plaatsen. Deze worden veel voor led knipperlichten gebruikt.
Dan maakt het niet uit hoe zwaar de lampjes zijn.
 
Je kan ook een last onafhankelijk knipperrelais plaatsen. Deze worden veel voor led knipperlichten gebruikt.
Dan maakt het niet uit hoe zwaar de lampjes zijn.
Kan idd, nadeel is wel dat je dan je "waarschuwing" kwijt bent wanneer er een lampje kapot is.

Natuurlijk niet zo erg als je zelf regelmatig de werking van al je verlichting nakijkt.
 
Nou ik heb een cbr 600 f en precies andersom namelijk als de motor stationair draait dan knipperen ze normaal ,maar als ik gas geef knipperen ze als een gek zaten eerst led knipperlichten in heb toen standaard knipperlichten gemonteerd en nog steeds hetzelfde helup
 
Als het zoveel scheelt zou er wel eens wat ernstigs met de boordspanning aan de hand kunnen zijn, kan je dat meten? ook als je gasgeeft?, mag hooguit 14,5 volt zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan