Knipperlichten knipperen te snel.

JeroenTripleR

Rookie
10 feb 2019
27
6
Goede morgen,

Mijn oude led knipperlichten waren niet goed zichtbaar dus heb nieuwe aangeschaft en op de motor gemonteerd.
Alleen nu knipperen ze te snel, vind dit vreemd want met de vorige knipperlichten had ik hier geen last van. Bij de oude had ik hier last van maar na het plaatsen van een vermogens onafhankelijk relais was dit probleem verholpen.
Maar heb nu dus weer last van te snel knipperende lampen.
Nu toch nog extra weerstanden plaatsen of is het probleem anders te verhelpen,
 
Dat zou heel vreemd zijn gezien deze relais een puls geven onafhankelijk van de weerstand aan de belaste zijde. Weet je zeker dat er zo een relais geinstalleerd zit en niet een van een lagere weerstand?
Ja er zit een nieuw led relais in origineel van triumph. Staan verder geen gegevens op het relais. Kan het zo zijn dat dit led relais niet vermogens onafhankelijk is? Wel vreemd aangezien ik met de vorige led lampen geen last had van snel knipperen.
 
Ja er zit een nieuw led relais in origineel van triumph. Staan verder geen gegevens op het relais. Kan het zo zijn dat dit led relais niet vermogens onafhankelijk is? Wel vreemd aangezien ik met de vorige led lampen geen last had van snel knipperen.
Ja.

JE weet dus helemaal niet welk soort relais er in zit.
Ik weet het wel: een standaard :)

Doe er een led of vermogensonafhankelijke in, en het is klaar.
 
Ja er zit een nieuw led relais in origineel van triumph. Staan verder geen gegevens op het relais. Kan het zo zijn dat dit led relais niet vermogens onafhankelijk is? Wel vreemd aangezien ik met de vorige led lampen geen last had van snel knipperen.

Als het een origineel relais is, zal het geen lastonafhankelijk relais zijn.
De vorige knipperlichten zullen genoeg weerstand hebben om het relais te activeren.
Zo'n lastonafhankelijk relais kost ongeveer €20,-.
 
Ja.

JE weet dus helemaal niet welk soort relais er in zit.
Ik weet het wel: een standaard :)

Doe er een led of vermogensonafhankelijke in, en het is klaar.
Ik weet wel wat er in zit, dat probeer ik juist te zeggen....
 
Als het een origineel relais is, zal het geen lastonafhankelijk relais zijn.
De vorige knipperlichten zullen genoeg weerstand hebben om het relais te activeren.
Zo'n lastonafhankelijk relais kost ongeveer €20,-.



Deze zit er nu in, zal deze dan niet last onafhankelijk zijn?
 


Deze zit er nu in, zal deze dan niet last onafhankelijk zijn?
Er staat wel een max. belasting op, maar geen minimum.
Als bijvoorbeeld 1 knipperlicht 1 watt is, dan zou de minimum belasting moeten zijn;
P=V x I
Watt= Volt x Ampère.

2 = 12x 0.166 (Amp)
Dus zo kan je het zelf uitrekenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan