Knipperlichten overleden

MarcV

MF'er
17 apr 2012
35
3
Steenwijk
Beste mede motorfanaten,

Ik vrees dat ik mijn knipperlichten op de één of andere manier heb gesloopt, en ik kom er domweg niet meer uit. Het verhaal: drie weken geleden is één van mijn knipperlichten overleden waarna ik heb besloten led knipperlichten te plaatsen. Helemaal top! Oude er af, nieuwe er op. Netjes met krimpkousjes en mooi gesoldeerd. Helemaal top. En toen wou ik ze aanzetten... wat een teleurstelling. Alles dood. Mijn stappen die ik heb gedaan.

- Alle vier de knipperlichten los getest en deze werken keurig naar behoren;
- Relais vervangen (de oude er uit, en een nieuwe er in gezien ik toch LED knipperlichten heb, gelijk goed doen voordat ze te snel knipperen of iets dergelijks. Het betreft deze:

208-031.jpg

- Doormeten bij het relais, maar hier dus ook gelijk mijn vraag, ik heb de volgende bekabeling:

Naamloos.jpg


Ik zou niet weten wat voor voltages ed. ik op deze draden kan verwachten. Naar mijn kennis heeft de relais een continuë 12v nodig, een GRND, 12v van de schakelar en natuurlijk naar de knipperlichten. Wat dus een knipperlicht zou moeten opleveren.

Voordat ik misschien meer dingen sloop, dacht ik dat ik het beter hier kan vragen. Uiteraard ben ik al wat dagen aan het Googlen geweest. Mijn motor is een Honda Hornet uit 2011.

Jullie worden alvast bedankt!

Update na uurtje prutsen:

Grijs=12v naar Knipperlicht
Groen-Wit=12v schakel op contact
Rood Grijs=Hoort mijn inziens 12v te zijn, staat echter geen spanning op.
Groen is=GRND

Als ik groen/wit en rood/grijs met elkaar verbind en het contact omzet werken de knipperlichten naar behoren.

Nu alleen dus de vraag waarom er helemaal geen spanning op de groen/witte (meer) staat? Daar zit het probleem. Voor het deel van de kabel die ik kan zien geen kabelbreuk. Ik weet echter niet waar hij uitkomt...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan