Knipperlichten probleem XJ900S

Marnix.W

Rookie
5 okt 2005
27
14
na 15 jaar gestopt met de hobby heb ik terug een Diversion 900S aangeschaft, de moto waar ik ooit mee begonnen ben te toeren, maar deze heeft wat Knipperlicht nukken, pinker links doet het af en toe, rechts helemaal niet behalve het neutraal lampje een heel zwak knipje geeft, alarm knipperlicht doen het ook niet behalve weer zo een licht knipje en dan niets meer, heb de stuur schakelaar al vervangen maar heeft niets opgebracht, als ik de schakelaar op links pinken zet en ze het niet doen haal ik de Relais 199500 is de achterste aan de linker kant naast de knipperdoos er eff uit en weer in dan doet de linker pinker het weer, wilde morgen een dag je of 4 naar de Vogezen trekken maar als dat pinker probleem niet opgelost geraakt dreigt dat tripje in het water vallen 😩
 
na 15 jaar gestopt met de hobby heb ik terug een Diversion 900S aangeschaft, de moto waar ik ooit mee begonnen ben te toeren, maar deze heeft wat Knipperlicht nukken, pinker links doet het af en toe, rechts helemaal niet behalve het neutraal lampje een heel zwak knipje geeft, alarm knipperlicht doen het ook niet behalve weer zo een licht knipje en dan niets meer, heb de stuur schakelaar al vervangen maar heeft niets opgebracht, als ik de schakelaar op links pinken zet en ze het niet doen haal ik de Relais 199500 is de achterste aan de linker kant naast de knipperdoos er eff uit en weer in dan doet de linker pinker het weer, wilde morgen een dag je of 4 naar de Vogezen trekken maar als dat pinker probleem niet opgelost geraakt dreigt dat tripje in het water vallen 😩

Kabelbreuk of een slecht contact in de verbinding van de kabels met de knippers.
 
Is het er een met een automatische uitschakelfunctie? Het is makkelijk storing zoeken als je die uitschakelautomaat er vanaf haalt en de juiste draden bij het "pinkerrelais" aansluit, kan later teruggebouwd worden. Zijn het de originele 21 wat pinkers? (lekker woord, man, voor een Hollander die telkens "knipperlichten" moet tiepen), Check de massa juist door op de donkergroene of donkerbruine stekkers bij de knipperli pinkers direct spanning te zetten. Als ze dan branden is de massa goed. Je kan dan bij de knipperlichtschakelaar ook de knippers checken door op bruin of groen direct 12 volt te zetten. Dan gaan ze per kant compleet branden. Inclusief de cockpitverlichting. Massa in de cockpit is niet belangrijk. De bullet connectors geven na verloop van jaren veel problemen door oxideraties.
Het pinkerrelais kan je overbruggen door de twee draden met elkaar te verbinden. Witbruin en bruin, dan heb je constant 12 volt op de pinkerschakelaar en sluit je het relais uit... :P

Het is al bijna een complete "How-To"

Laat het horen, blijf niet weg !

Als je er niet uitkomt en in de buurt van Den Haag bent repareer ik het voor je, één rechte weg hierheen...
 
Is het er een met een automatische uitschakelfunctie? Het is makkelijk storing zoeken als je die uitschakelautomaat er vanaf haalt en de juiste draden bij het "pinkerrelais" aansluit, kan later teruggebouwd worden. Zijn het de originele 21 wat pinkers? (lekker woord, man, voor een Hollander die telkens "knipperlichten" moet tiepen), Check de massa juist door op de donkergroene of donkerbruine stekkers bij de knipperli pinkers direct spanning te zetten. Als ze dan branden is de massa goed. Je kan dan bij de knipperlichtschakelaar ook de knippers checken door op bruin of groen direct 12 volt te zetten. Dan gaan ze per kant compleet branden. Inclusief de cockpitverlichting. Massa in de cockpit is niet belangrijk. De bullet connectors geven na verloop van jaren veel problemen door oxideraties.
Het pinkerrelais kan je overbruggen door de twee draden met elkaar te verbinden. Witbruin en bruin, dan heb je constant 12 volt op de pinkerschakelaar en sluit je het relais uit... :P

Het is al bijna een complete "How-To"

Laat het horen, blijf niet weg !

Als je er niet uitkomt en in de buurt van Den Haag bent repareer ik het voor je, één rechte weg hierheen...
Rob jij mag voortaan altijd het woord Pinkers gebruiken :}, met het schaam rood op de wangen, Knipperlicht rechts achter was kort gesloten, en ik maar denken dat bij een kortsluiting altijd een zekering moet springen, niet dus.....................bij na de hele fiets gesloopt, luchtfilter kast voor maar aan alle koppelingen en kabel boom te geraken......................maar die zijn dus nu wel allemaal corrosie vrij, merci, nu ga ik nog wat knutselen en morgen richting Vogezen. :]

Gr Marnix
 
Terug
Bovenaan Onderaan