Knipperlichten reageren traag

Remalan

Rookie
18 apr 2008
1
0
Wie kan mij helpen? Onlangs een Honda Transalp uit 1996 aangeschaft. Prima motor, rijdt heerlijk, alleen de knipperlichten doen een beetje vreemd. Als ik m'n knipperlicht aanzet, reageert deze pas na 20 tot 25 seconden! Best lastig om zover van tevoren in te schatten wanneer je de bocht om moet.
 
Proberen te raden .....

- verkeerd(e) lampje(s) ingezet
- 1 ziek lampje (maar dan zou linksom verschil maken met rechtsom)
- oxidatiebruggen in fittingen of relais of schakelaar, na ingedrongen vocht
- gare bedrading/aardpunt(en)

En ja, natuurlijk ook:
Anticiperen :+ denk dat de relais aan zijn eind is.
 
Laatst bewerkt:
Same story bij mij. Maar dat duurt omstreekt 2 seconden. Als ik rechtdoor moet op een rotonde zet ik hem altijd aan naar rechts als ik de rotonde bijna opdraait. Op de snelweg is het gevaarlijker omdat je dan even snel van baan wisselt.

Ik vroeg me dus ook af waardoor dit komt.... Alle suggesties kunnen want mijn bedrading was gaar voor de reparatie, de lampjes doen het wel maar dat zegt weinig... en natuurlijk het relais uit 1991.

Een ander relais met 3 draden gaf geen reactie op de lampjes.
 
Ik heb ook wel gehad dat hij heel snel gaat klikken, kortstondig.

Zou dit komen door een interne condensator welke dood aan het gaan is?

Het zijn gesloten blokjes dus kan niet echt zien wat er allemaal in zit.
 
Ik had dit probleem ook bij m'n fireblade en bij mij was het de schakelaar (die aan het stuur), Ik heb 'm ingespoten met wat siliconenolie en nu doet ie het weer zoals het hoort.
 
Hoi Remalan en andere lezers,

ik heb ok een transalp (1994).

wat heb jij nou met je knipperlichten gedaan, heb hetzelfde probleem. Na10 tot 20 seconden gaat het knipperlicht pas erken. Ik heb al een nieuwe relais geplaatst, maar dat heeft het probleem niet opgelost.

ben benieuwd.

groet,

boudewijn
 
Het zijn de lampen die er altijd al in hebben gezeten. Ik zie het nut niet om ze te vervangen. Of zit er wel een nut in. Moeten de lampen wordne afgestemd op het relais?

kun je me aangeven welk type lamp er dan in moet? is dat zowel links als rechst en voor en achter?

bedankt voor je 1e en hopelijk ook 2e reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan