Knipperlichten rechts doen het niet

xzenir

MF'er
26 jul 2011
32
0
Hoi mede-rijders,

Mijn knipperlichten rechts doen het niet (fzr 600).
Links knipperen ze zonder problemen.

Als ik het knopje voor rechts omschakel hoor ik 1 tik in de ignition box (lijkt mij het relais),
vervolgens gebeurt er niets.

De lampjes zijn beiden nog heel en de zekering is ook nog intact.

Wie o wie kan mij opweg helpen??

mvg
 
Je zou die lampjes toch eens kunnen vervangen. Nu blijft de rechterkant dan wel niet hangen, maar even verwisselen met nieuwe (of de linkerkant) zou misschien kunnen helpen? Steekt soms raar in elkaar, en anders heeft rechts ergens een overgangsweerstand oid?
 
Wisseltruc toegepast, maar mocht niet baten.
Rechts doet nog steeds niets helaas.

Overgangsweerstanden zitten volgens mij zowel voor als achter, net voor het knipperlicht zelf.
 
RAW is richtingaanwijzer.


zelfs als er rechts een lampje kapot zou zijn of slecht massa maken dan zou ie nog steeds snel moeten knipperen.


ik denk een draadbreuk vanaf je schakelaar naar je Rechter RAW's, die schakelaar doet niets anders dan de stroom vanaf het relais te verdelen respectievelijk over de Linker of Rechter Raw's.

wat je kan testen;

knipperrelais stekkertjes los doorzetten met een draad zodat je Links continu brandt met schakelaar naar links.
daarna naar rechts zetten en kijken of Rechts aangaat.


zoniet; multimeter erbij en meten op de + pool van de RAW voor, hier moet je nu een +12volt meten,

zoniet; dan heb je een onderbreking in de draad vanaf je schakelaar naar je Rechter RAWvoor/RAWachter. en/of; je schakelaar zelf doet het niet [goed]/corrosie?

waarschijnlijk loopt die draad voor Rechts parallel [1 op 1] weg vanaf je schakelaar.


succes, :)
 
Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor de reacties!!

Na wat contact spray en oxidatie verwijderen zijn ze het toch gaan doen! Zo opgelost gelukkig!

Echter wel diezelfde middag een vastloper gehad.. schiet mij maar lek dus :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan