knipperlichten van 3 draden naar 1 draad

bouwknegt1977

Rookie
5 feb 2008
5
0
Emmeloord
Hallo,

Ik wil mijn nieuwe knipperlichten aansluiten op mijn motor.
Mijn oude knipperichten van mijn xv 535 hadden 3 draden:
zwart blauw en groen.
Mijn nieuwe knipperlichten hebben maar één zwarte draad.

2 draden snap ik nog een keer voor massa maar van 3 naar 1.

Wie kan me helpen met dit probleem? 8-)
 
Hallo,

Ik wil mijn nieuwe knipperlichten aansluiten op mijn motor.
Mijn oude knipperichten van mijn xv 535 hadden 3 draden:
zwart blauw en groen.
Mijn nieuwe knipperlichten hebben maar één zwarte draad.

2 draden snap ik nog een keer voor massa maar van 3 naar 1.

Wie kan me helpen met dit probleem? 8-)

3 draden = 1 constant spanning (voor gedimt aanstaan). 2 spanning middels clingnoteur. 3 massa.

Als je 1 draad hebt, moet je die bevestigen op de draad die geschakeld wordt door de clingnoteur.
De massa gaat via de bevestiging waar die aan het frame komt.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel eigenwijs zijn van mij, maar ik vertrouw nooit "massa" op willekeurig punt van frame of blik; trek bij aantreffen altijd een extra draadje naar absoluut vertrouwd aardpunt.

Zou ook, omdat je het massadraadje er toch bij hebt zitten, die even met een ringetje onder de bout doen. Maar direct aan een frame ofzo is dat echt onzin, weet je hoeveel massapunten een motor aan het frame heeft? ;)
 
Ik had ze ook op import uit de us; en daar staat echt geen aanteking van in de papieren hoor. En ik kan me niet voorstellen dat je daarvoor staande gehouden wordt (aanhouden al helemaal niet).
Zeker niet met mijn rijstijl.... O-)
 
ah, kijk, iemand met een vergelijkbaar probleem :)

Ik moest van 2 dradjes naar 1. INderdaad, die ene draad op je clignoteur natuurlijk en de bout (in mijn geval ook een paar ijzerdaadjes, het zijn stuureindknippers) maakt aarde.

Maar ze doen het niet bij mij (stuur hangt niet in rubbers). Kan dat zijn omdat ik van 4 knippers (2 voor, 2 achter) naar 2 ben gegaan (zo ja, hoe los ik dat op) of moet ik het knipper relais dan ook massa laten maken?
 
Laatst bewerkt:
ah, kijk, iemand met een vergelijkbaar probleem :)

Ik moest van 2 dradjes naar 1. INderdaad, die ene draad op je clignoteur natuurlijk en de bout (in mijn geval ook een paar ijzerdaadjes, het zijn stuureindknippers) maakt aarde.

Maar ze doen het niet bij mij (stuur hangt niet in rubbers). Kan dat zijn omdat ik van 4 knippers (2 voor, 2 achter) naar 2 ben gegaan (zo ja, hoe los ik dat op) of moet ik het knipper relais dan ook massa laten maken?

uiteindelijk moet het stroomkringetje gesloten zijn. begin bij de accu en eindig daar, frames mag je meetellen, maar volgens sommige niet, plastic etc zeker niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan