Knipperlichten van mijn GSX 600 F werken niet

SonicTheBest

Rookie
11 jun 2010
13
0
Heerlen
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn 1e motor gekocht. Staat nu mooi te zijn in de tuin want ik heb mijn rijbewijs nog niet (1e keer gezakt, nu opnieuw aanvragen)

Maar goed, heb er wel al 1 gekocht, loopt lekker en bijna alles functioneert.....alleen de knipperlichten niet.

Als ik de schakelaar gebruik hoor ik het relais wel 1 keer klikken, ook bij het uitzetten klikt hij weer, maar dat was het dan ook.

De lichten doen het alle 4 niet (lampjes zijn goed) en ook op het dashbord zie je de lampjes niet knipperen.....

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?

Greets Daan.

P.S. Het gaat om een Suzuki GSX 600 F met bouwjaar 1990....
 
Dit is wat er precies gebeurd:
schakelaar naar rechts....relais klikt 1 keer
schakelaar uit (van rechter knipperlicht)......relais klikt 1 keer
schakelaar naar links.....relais klikt 1 keer
schakelaar uit (van linker knipperlicht) relais doet niets.

Bij al deze handelingen gaan GEEN lampjes branden op het dashbord en ook de knipperlichten branden niet.

De zekering heb ik al nagekeken en die is gewoon in orde...de lampjes uiteraard ook...
 
Laatst bewerkt:
Ik herken het probleem, omdat ik bij mijn GSX750ES een tijd geleden precies hetzelfde had. Bij mij was het uiteindelijk de schakelaar aan het stuur die geen goed contact maakte. Ik heb de zaak uit elkaar gehaald en het op- en neer gaande metalen onderdeel wat verbogen. Sindsdien werkt hij weer als een nieuwe.
 
:Y wat hierboveb wordt beschreven vermoed ik ook. had de fj1200 van mijn schoonpa ook. alleen dat je relais welk klikt vind ik raar, al is t maar 1 x dan heeft hij contact grmaakt en zouden ze moeten gaan knipperen. dus het zeker weten doe ik ook niet.
-O-
 
Sorry, nog iets vergeten.

Een zekering KAN er GOED uitzien, wil niet zeggen dat deze 0 Ohm is.
Er kan dus als het ware als weerstand werken (slecht/los contact).
Het relais kan wel schakelen maar als er geen spanning op komt branden de lampjes ook niet.
Ligt er maar net aan hoe het aangesloten is.
 
Nou het is opgelost.....vandaag alles doorgemeten en het bleek gewoon het relais te zijn die kapot was.

Ik heb even naar Boonstra gebeld voor een andere, die hadden ze, 2e hands voor 28 euro incl verzendkosten.....
Pfffff, dus maar even naar een lokale motor dealer gebeld. Nieuw en op voorraad voor maar 3,95.

Snel gaan ophalen en erin geduwd.....Knipperlichten knipperen weer vrolijk !!!!

Dus voor diegene die het niet wist, dit relais zit niet alleen in een Katana maar ook in diverse Kawa's en zelfs in bromfietsen !!!!!

Bedankt voor jullie reacties en ik zal zeker hier vaker komen kijken en lezen!!!
 
Nou het is opgelost.....vandaag alles doorgemeten en het bleek gewoon het relais te zijn die kapot was.

Ik heb even naar Boonstra gebeld voor een andere, die hadden ze, 2e hands voor 28 euro incl verzendkosten.....
Pfffff, dus maar even naar een lokale motor dealer gebeld. Nieuw en op voorraad voor maar 3,95.

Snel gaan ophalen en erin geduwd.....Knipperlichten knipperen weer vrolijk !!!!

Dus voor diegene die het niet wist, dit relais zit niet alleen in een Katana maar ook in diverse Kawa's en zelfs in bromfietsen !!!!!

Bedankt voor jullie reacties en ik zal zeker hier vaker komen kijken en lezen!!!


Hoi *O*

Mooi dat je weer kan knipperen.
Laatst het zelfde euvel gehad met de GSX600F van mijn zoon, rechter knippers waren dood.
Alles zat goed aangesloten, relais tikte.
Alle stekkers en aansluitingen ingespoten met WD-40, schakelaartje aan en knipperen :]
Er zat heel veel corrosie in de aansluitingen, dit komt vaak voor bij oudere motoren,
dit kan dus een tip zijn voor iemand anders met elektrische problemen in het algeen!

:] Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan