knipperlichten verplicht?

xychix

Die hard MF'er
20 mrt 2005
657
0
amsterdam
zijn knippers verplicht? of mag handje uitsteken ook ??

ik wil met mijn highmount dempers naar mijn ouders rijden, dan kan ik daar rustig een mooi plekkie zoeken voor mijn kleine nieuwe knippers
 
Denk niet dat het een probleem mag zijn, je moet gewoon duidelijk aangeven dat je van richting wil veranderen, dus arm of been uitsteken.
Ik rij ook al 3 weken zonder knipperlichten, ik zit met een kortsluiting ergens in m'n knipperlichtcircuit en ben voorlopig te lui om te zoeken waar het zit. Heb ondertussen al meer dan 1000km zonder knipperlichten gereden en nog geen echt gevaarlijke situaties door meegemaakt.
 
zijn knippers verplicht? of mag handje uitsteken ook ??

ik wil met mijn highmount dempers naar mijn ouders rijden, dan kan ik daar rustig een mooi plekkie zoeken voor mijn kleine nieuwe knippers

Ik wou hier een vrij cynisch bericht zetten omdat ik het een zeer domme achtelijke idiote vraag vind. Maar ik laat het maar...

:W
 
neu ik RED me ook wel zonder knippers... maar of het MAG dat is ff de vraag :)

Totdat je onder een vrachtwagen in stukjes op de weg uiteen gespat ligt. Omdat jij je wel redde, maar die vrachtwagenchauffeur dacht dat je iets heel anders ging doen :W
 
tnx for the replys. Het is me duidelijk :)

ik zal de oude knippers aangesloten laten en met wat ductape vastzetten
 
Behalve als er een knipperlichtinstallatie standaard op de motor aanwezig was, want dan moet 'ie ten allertijde volledig goed functioneren :W


Ik heb ze ook niet op m'n motor zitten. Gaan telkens kapot als ik de motor weer eens moet neerleggen. _O-
 
Behalve als er een knipperlichtinstallatie standaard op de motor aanwezig was, want dan moet 'ie ten allertijde volledig goed functioneren :W
idd als er knipperlichten opzitten moet het werken.
Dus verwijder je die en laat je de relais en het bedieningsknopje zitten ga je GEEN bekeuring krijgen.
 
idd als er knipperlichten opzitten moet het werken.
Dus verwijder je die en laat je de relais en het bedieningsknopje zitten ga je GEEN bekeuring krijgen.

Of krijg je juist een prent omdat er een knipperlicht installatie aanwezig is, maar deze niet functioneert omdat de lichten zelf eraf zijn gesloopt ;)
 
Tja, ach, er zijn ook mensen die vinden dat spiegeltjes overbodig zijn en lelijk staan met hun stroomlijn. Die mogen van mij ook zonder helm gaan rondrijden :W


En er zijn mensen die eigenlijk meer autoliefhebber zijn want dat is helemaal véél veiliger.
 
Tja, ach, er zijn ook mensen die vinden dat spiegeltjes overbodig zijn en lelijk staan met hun stroomlijn. Die mogen van mij ook zonder helm gaan rondrijden :W
Didiot. Tnx voor je bezorgdheid.
Ik was benieuwd naar de wet.. mag het wel, mag het niet.

Ik begrijp dat de beste optie is om je knipperlichten EN je arm uit te steken.

Dat doe ik echter ook vaak.. knipperlicht aan om aan te geven als je ruimte wilt en net voor het insturen nog een keer links over je schouder koekeloeren en arm uitsteken.

Maargoed ... dat was de vraag niet :]

En er zijn mensen die eigenlijk meer autoliefhebber zijn want dat is helemaal véél veiliger.

please... geen flame topic...
Ik waardeer de bezorgdheid, getuigt toch dat je om anderen geeft. Uiteindelijk moet iedereen toch zelf kiezen.
 
nope, iig nog nooit meegemaakt bij al m'n aanhoudingen tot nu toe.

Tja, helaas let men er niet zo op nee, net als met spiegels...

Totdat er genoeg ongelukken zijn gebeurd met motoren waarbij dit soort zaken ontbreken, dan wordt het vanzelf wel een speerpunt. En dan kan er weer geklaagd worden dat de politie teveel op dat soort zogenaamde onzin zaken gaat letten :W
 
Didiot. Tnx voor je bezorgdheid.
Ik was benieuwd naar de wet.. mag het wel, mag het niet.

Ik begrijp dat de beste optie is om je knipperlichten EN je arm uit te steken.

Dat doe ik echter ook vaak.. knipperlicht aan om aan te geven als je ruimte wilt en net voor het insturen nog een keer links over je schouder koekeloeren en arm uitsteken.

Maargoed ... dat was de vraag niet :]

Je kan juist beter je armen aan je stuur houden en de knipperlichten het werk laten doen ;)

Maare, je kan natuurlijk ook een undertail aanschaffen waar knipperlichten in verwerkt zijn, of een achterremunit waarin knipperlichten verwerkt zijn (als die er teminste zijn voor de VTR1000F). Meestal niet het meest duidelijk, maar beter iets dan niets :]
 
Tja, helaas let men er niet zo op nee, net als met spiegels...

Totdat er genoeg ongelukken zijn gebeurd met motoren waarbij dit soort zaken ontbreken, dan wordt het vanzelf wel een speerpunt. En dan kan er weer geklaagd worden dat de politie teveel op dat soort zogenaamde onzin zaken gaat letten :W
ook weer fout, het is vrijwel altijd ten sprake gekomen.
Maar dan meer in het advies om WEL knippers te monteren omdat vooral in de avond het natuurlijk erg onduidelijk is.

Op m'n nieuwe bike heb ik wel knippers gemonteerd, alleen is er nu al 2x een lampje kapot gegaan en baal daar van omdat ik dan WEL een boete kan krijgen.
Dus ik twijfel om ze maar er weer af te halen.
 
ook weer fout, het is vrijwel altijd ten sprake gekomen.
Maar dan meer in het advies om WEL knippers te monteren omdat vooral in de avond het natuurlijk erg onduidelijk is.

Jammer dat het dan kennelijk niet belangrijk genoeg vinden...

Op m'n nieuwe bike heb ik wel knippers gemonteerd, alleen is er nu al 2x een lampje kapot gegaan en baal daar van omdat ik dan WEL een boete kan krijgen.
Dus ik twijfel om ze maar er weer af te halen.

Led-knipperlichten aanschaffen... zitten er bij mij ook op (omdat lampjes continu kapot gingen van die goedkope smekknipperlichten die ik er eerst opgezet had), werkt super, ziet er super uit en nooit geen kapotte lampjes meer. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan