Knipperlichten voorkant 600RR demonteren: HOE?

UPP-Racing

MF veteraan
7 nov 2003
55.695
1
Amsterdam
Ik ben bezig de printplaat van de achterlichtunit en m'n knipperlichten voor te vervangen. Ik heb inmiddels de onderste en zijkappen eraf gehaald, maar is het nu werkelijk de bedoeling dat je de hele voorkant eraf haalt om de knipperlichten te kunnen demonteren :? Het ziet er kennelijk wel naar uit. Lekker bedacht van Honda, ging bij m'n R1/R6 toch wel effe simpeler/sneller. Hopelijk reageert iemand effe snel die dit eerder bij de hand heeft gehad. Alle suggesties zijn welkom :)
 
je moet die kapjes naast je tank los halen om erbij te kunnen, zitten aan de tank gehaakt :)
 
je moet die kapjes naast je tank los halen om erbij te kunnen, zitten aan de tank gehaakt :)
En dan kan je er van boven bij? Ik krijg dat klote kappie niet los. Alle schroeven zijn eruit, bij de voorkant zittie ook los, maar bij de tank krijg ik 'em er niet uit. Ik zit maar te wrikken en schuiven, maar 't geeft geen kick :? Voel me net lulletjerozenwater B|
 
En dan kan je er van boven bij? Ik krijg dat klote kappie niet los. Alle schroeven zijn eruit, bij de voorkant zittie ook los, maar bij de tank krijg ik 'em er niet uit. Ik zit maar te wrikken en schuiven, maar 't geeft geen kick :? Voel me net lulletjerozenwater B|
hahaha dat kapje zit aan de voorkant kuipruit kant zeg maar in een pennetje geschoven ,daar moet je hem eerst uitschuiven ,je moet hem wel redelijk ver buigen hoor en dan kan je hem kantelen en uit je tank klikken :)
 
Heb inmiddels de kapjes eraf. Je moet er behoorlijk aan trekken ja. Maar nu kan ik er nog niet bij, want de luchtinlaten zitten nog in de weg. Ik denk dat ik maar ga proberen de hele voorkant eraf te slopen, want dit schiet niet op '(
 
en de binnekuip heb je er ook al af toch?? vaag ik kon er zo bij toen bij die 600RR :)
 
heeft bij mij welgeteld 15 minuten geduurd om de voorste knippers eraf te hebben.
had enkel de zijkuipdelen eraf gehaald en met een lange sleutel de moeren van de knippers losgedraaid, nie meer dan dat. (wel de kopkuip beetje opengetrokken om er beter bij te kunnen)
als je andere wilt monteren, dan ga je de kopkuip eraf moeten nemen denk'k.

succes!
 
Juist, eraf halen is 'simpel' door er een sleutel tussen te steken, maar krijg de nieuwe knippers er maar weer eens op B|
Echt leuk tussen de regenbuien door werken. Heerlijk zo'n garage... :(
 
BlitzeR1 vraagje

Heb je een printplaatje van JP-motorparts?
En hoe heb je het achterlichtglas los gekregen?

En heb jij orginele stekkertjes kunnen krijgen om de bedrading weer normaal aan te sluiten?

Mvg. Manus
 
heb met het plaatsen van die reflector
ook de voorkuip eraf gehaald,
je moet er wel even op letten dat je de spiegels
los schroeff, die houden het geheel vast.
Als die los zijn schuif je het hele gedeelte naar voren.
wel even de stekker los klikken.
Zo kom je het makkelijkst bij de knippers.

Heb je het geintegreerde achterknipperlicht unit gekocht ?

Succes ermee
 
Deze kan op slot :)

Je moet dus al je kappen eraf halen, inclusief de voorste, omdat je airbox in de weg zit en je anders er niet op een normale manier bijkomt.
Applause voor Honda voor deze enorm snuggere ontwikkeling :} :(
 
Sorry voor het kicken van dit topic, maar ik vond het ook zonde om er een nieuw topic voor aan te maken..

Ik wil ook graag andere knipperlichten voor m'n RR, iemand een idee waar ik op moet letten als ik ze ga halen? (liefst zo ik LED knippers willen hebben) dat ze bv wel passen icm die lucht kanalen...
 
Sorry voor het kicken van dit topic, maar ik vond het ook zonde om er een nieuw topic voor aan te maken..

Ik wil ook graag andere knipperlichten voor m'n RR, iemand een idee waar ik op moet letten als ik ze ga halen? (liefst zo ik LED knippers willen hebben) dat ze bv wel passen icm die lucht kanalen...
Dit soort vragen kan je 't best stellen in het 600RR topic ;)

Dus doe dat maar effe :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan